تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

از شش نظرسنجی اخیر که نتایج آن منتشر شده است، شرکت کنندگان در پنج نظرسنجی به ادامه حضور انگلیس در این اتحادیه در همه پرسی بیست و سوم ژوئن ، رای داده اند که  همین یک موتور محرک کافی است تا روند حرکت بازار نفت نیز تحت شعاع قرار گیرد و از دیروز اعتماد بیشتری را به خریداران نفت داده است.

برای امروز با واکنش مثبت بازارها به تازه ترین نتایج نظرسنجی انگلیس پیش بینی می کنیم از آنجایی که قیمت نفت خام سبک آمریکا توانسته است به بالای سطح مقاومت ۴۸٫۸۲ دلار/بشکه افزایش یابد پس از یک حرکت اصلاحی کوتاه و جزئی، از سطح مقاومت ۵۰ دوباره عبور کند و تا سطح ۵۰٫۱۶ و پس از آن سطوح ۵۱٫۲۵ و ۵۱٫۸۵ افزایش یابد که این تارگتها را در نمودار پایین مشاهده می کنید.

همانطور که در چارت پایین به وضوح مشخص است این سطوح مقاومت ۴۸٫۸۰ و ۵۰٫۱۶ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۵٫۲۴ (پایین ترین سطح ۵ آوریل) قرار دارند.

در چارت پایین قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی E یا موج ۵ یعنی پنجمین موج از چرخه بزرگتر پنج موجی از سطح ۲۶٫۰۵ (پیین ترین سطح ۱۱ فوریه) تشکیل شده است و این چرخه در درون یک کانال افزایشی در نوسان بوده است که می تواند دیر یا زود قیمت نفت آمریکا را تا حدود سطوح ۵۳٫۰۰ و ۵۴٫۵۷ بالا بکشاند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی واقع شده اند.

لازم به ذکر است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۴۸٫۸۰ باعث کاهش قیمت نفت آمریکا به سطح ۴۷٫۴۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود. در هر صورت برای امروز از آنجاییکه قیمت نفت آمریکا با قدرت بالای سطوح ۴۸٫۸۰ و ۴۹٫۰۱ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) تثبیت شده است،  این حرکت موید آن است که خریداران در تلاش برای افزایش قیمت نفت آمریکا به سوی سطوح ۵۰٫۱۶ و ۵۱٫۸۵ و پس از آن سطوح ۵۳٫۰۰ و ۵۴٫۵۷ دلار/بشکه هستند که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۴۹٫۹۰ دلار/بشکه اصلاح کند و بعد از آن با افزایش روبرو شود که این موضوع را عدم توانایی قیمت نفت برنت در تثبیت کامل بالای سطح مقاومت ۵۰٫۶۰ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) به ۴۶٫۹۴ (پایین ترین سطح ۱۶ ژوئن) تشکیل شده است و در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۵۰٫۶۰ با قدرت شکسته شود می تواند سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۱٫۴۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) صادر کند و این در حالی است که در حرکت کاهشی شکسته شدن سطح حمایت ۴۹٫۹۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) منجر به کاهش قیمت نفت برنت به سطح ۴۹٫۲۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

به باور ما رالی قیمت نفت برنت از سطح ۴۶٫۹۴ ممکن است تا محدوده ۵۲٫۸۰ و ۵۳٫۸۷ افزایش یابد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۵۰ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده اند.

از سوی دیگر نتایج تازه ‌ترین نظرسنجی از همه پرسی انگلیس نشان می‌دهد که در آستانه رفراندوم انگلیس در روز پنجشنبه طرفداران باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا نسبت به مخالفان آن همچنان پیشتاز احتمالی خواهند بود که این موضوع نیز به تقویت قیمت نفت برنت کمک کرده است و انتظار می رود با شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰٫۶۰ دلار/بشکه و تثبیت کامل قیمت بالای آن سطح قیمت نفت برنت را بیش از پیش به جلو ببرد که اهداف بعدی آن را در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت