تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۴۶۷۵ دلار/تن افزایش یابد و این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶۰۲ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج بزرگ افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) قرار گرفته است و سطح مقاومت بعدی بر روی ۴۶۷۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) وجود دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال به اعتقاد ما این موج افزایشی از توانایی خوبی برای رسیدن به سطح ۴۷۹۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برخوردار است و در این موج در بیشترین قدرت خود می تواند تا سطح ۵۲۹۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد.

لازم به ذکر است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۴۶۰۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) باعث کاهش قیمت مس به سطح ۴۵۴۰ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می شود که این سناریو فعلا برای امروز مورد توجه ما نیست.

در هر صورت روند کوتاه مدت افزایشی قیمت مس همچنان پایدار است و بنابراین انتظار می رود در طی روزهای آینده، سطح ۴۶۰۲ به عنوان سطح مهم حمایت عمل کند و با توانایی قیمت مس در عبور از سطح مقاومت ۴۶۷۵ به ترتیب تا سطح ۴۷۹۴ و بعد از آن سطوح ۴۹۸۵ و ۵۱۰۴ و ۵۱۸۵ الی ۵۲۹۶ دلار/تن افزایش یابد که هر یک از این سطوح را در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۱۶۴۷ دلار/تن افزایش یابد که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۲۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) در نمودار پایین مشخص کرده است که این نقطه نیز می تواند فرصتی برای خریداران فراهم آورد و هنوز هم تمایل برای خرید وجود دارد و هر گونه حرکت نزولی چندان پایدار نخواهد بود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) قرار داشت که با قدرت شکسته شد و هم اکنون برای امروز پیش بینی می کنیم تا سطح مقاومت بعدی ۱۶۴۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) صعود کند و چتانچه این سطح مقاومت هم شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۱۶۷۲ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) صادر می کند.

در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت ۱۶۲۴ با قدرت شکسته شود سیگنال کاهش به سطح ۱۶۰۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) صادر می کند. کاهش نگرانی ها از خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا معامله گران را برای خرید فلزات در بازار بورس فلزات لندن مخصوصا آلومینیم برانگیخته است و تمایل به خرید را در بالای سطح ۱۶۲۴ دلار/تن بیشتر کرده است و در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم