تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم تا زمانیکه قیمت آن پایین سطح مقاومت ۱۲۷۶ قرار گرفته است به ترتیب تا سطوح ۱۲۵۵ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱۲۵۱ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت در چارت پایین تایید کرده است.

در حال حاضر قیمت اونس طلا بیشتر به خاطر افزایش انتظارات بازار از احتمال باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا به کمترین نرخهای ۲ هفته گذشته کاهش یافته است. قرار است همه پرسی انگلیس فردا برگزار و نتایج آن بعد از ظهر روز پنجشنبه اعلام شود. در خبری دیگر آمار موجودی کل ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر با ۳٫۵۶ تن افزایش دیگر به ۹۱۲٫۳۳ تن رسید که بالاترین ذخایر از سپتامبر ۲۰۱۳ به این سو است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این چرخه پنج موجی از سطح ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح ۳ دسامبر ۲۰۱۵) تکمیل شده است و ممکن است در روزها و هفته های آتی تا محدوده ۱۲۱۲ یا ۱۱۸۰ اصلاح کند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۰۴۵ به ۱۳۱۵ (بالاترین سطح ۱۶ ژوئن) قرار دارند که این سناریو بستگی به ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا و شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۵۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دارد.

در حرکت افزایشی نیز سطح مقاومت قیمت اونس طلا بر روی ۱۲۷۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود باعث افزایش تا سطح ۱۲۹۶ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می شود. با این حال، باز هم باید منتظر اعلام نتایج همه پرسی انگلیس باشیم. شاید تا آن هنگام بازار به ادامه حرکت حرکت اصلاحی و نزولی خود ادامه دهد.

در بازار آمریکا هر چند آمار موجودی فروش خانه های موجود آمریکا و روز دوم شهادت یلن در برابر کمیته خدمات مالی مجلس آمریکا را در پیش رو دارد، اما به احتمال زیاد این گزارش تاثیر چندانی بر روند حرکت اونس طلا نگذارد و بازار به انتظار اخبار فردا همه پرسی انگلیس باقی بماند. اخبار مهم فردا را پیگیری کنید و پس از اعلام نتایج همه پرسی انگلیس، منتظر واکنش قیمت اونس طلا باشید.

به باور ما باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا فرصت خوبی را برای فروشندگان با اهداف ۱۲۵۱ و ۱۲۱۲ و در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا فرصت خوبی را برای خریداران با هدفهای بالای ۱۲۹۶ و ۱۳۱۵ فراهم خواهد آورد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن در واکنش به نتایج همه پرسی انگلیس مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا