تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به آنکه از سطح مقاومت ۵۰٫۱۶ دلار/بشکه با قدرت عبور کرده است سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۱٫۸۵ صادر کند. در نمودار پایین به وضوح مشخص است که این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۵٫۲۴ (پایین ترین سطح ۵ آوریل) تشکیل شده است.

به باور ما قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی E یا موج ۵ قرار گرفته است که پنجمین موج از چرخه موج بزرگتر پنج موجی از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) می باشد. به اعتقاد ما این چرخه دیر یا زود ممکن است قیمت نفت آمریکا را تا محدوده ۵۳٫۰۰ و ۵۴٫۵۷ بالا بکشاند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت ۵۰٫۱۶ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود باعث تشکیل حرکت اصلاحی تا سطح ۴۹٫۴۰ می شود. لازم به ذکر است امروز در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا اعلام می شود و انتظار می رود از رقم قبلی ۹۳۳- هزار بشکه به میزان ۱٫۶۷۱- میلیون بشکه کاهش یابد.

با توجه به آنکه نگرانی ها از خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا در همه پرسی فردا کمتر شده است، سطوح ۵۰٫۱۶ و ۴۹٫۴۰ نقش حمایت بسیار قوی را برای قیمت نفت آمریکا بازی می کنند که احتمال می دهیم از این محدوده شاهد بازگشت و ادامه روند صعودی باشیم.

در این صورت اولین هدف نرخ ۵۱٫۸۵ و هدف بعدی نرخ ۵۳٫۰۰ خواهد بود و در صورتیکه در واکنش به خبر فردا همه پرسی انگلیس خریداران نفت به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح مقاومت ۵۳٫۰۰ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل قیمت نفت آمریکا تا نرخ ۵۴٫۵۷ دلار/بشکه حرکت خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۵۱٫۴۶ دلار/بشکه افزایش یابد که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح مقاومت ۵۰٫۶۰ نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۰٫۶۰ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) به ۴۶٫۹۴ (پایین ترین سطح ۱۶ ژوئن) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد.

در چارت پایین سطح مقاومت بعدی قیمت نفت برنت بر روی ۵۱٫۴۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود فرصت خوبی را برای خریداران با هدفهای ۵۲٫۰۵ و ۵۲٫۸۶ ایجاد خواهد کرد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۵۰٫۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد. در نمودار روزانه این طور به نظر می رسد که رالی قیمت نفت برنت از سطح ۴۶٫۹۴ ذیر یا زود می تواند خود را تا سطوح ۵۲٫۸۰ و ۵۳٫۸۷ (خطوط فیبوناچی ۲۵۰ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی) بالا بکشاند که این حرکت در موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) شکل گرفته است.

فردا روز پر فراز و نشیبی را در پیش رو خواهیم داشت و انتظار می رود با اعلام نتایج همه پرسی انگلیس بازار نفت واکنش های متفاوتی را تجربه کند اما این سوال برای معامله گران نفت برنت باقی خواهد ماند که آیا بازار روند صعودی را حفظ خواهد کرد؟

به باور ما از آنجایی که نظرسنجی های اخیر نشان می دهد کمپین ماندن انگلیس در اتحادیه بیشتر از کمپین خروج از اتحادیه است، انتظار می رود حرکت صعودی قیمت نفت برنت تا نرخهای ۵۱٫۴۶ و ۵۲٫۰۵ و پس از آن سطح ۵۲٫۸۶ دلار/بشکه ادامه یابد که این اهداف را در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت