تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۴۷۹۴ دلار/تن افزایش یابد که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶۷۵ در نمودار پایین به وضوح نشان داده است و برای فردا نتایج همه پرسی انگلیس محرک قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت بازار مس به شمار می رود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) تشکیل شده است. امروز هرچند تعداد اخبار اقتصادی چندان زیاد نیست، اما به نظر می رسد، پتانسیل لازم برای حرکت بازار مس را در اختیار دارد.

براساس تحلیل تکنیکال و بررسی سطوح فیبوناچی سطح مقاومت بعدی بر روی ۴۷۹۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار گرفته است. به اعتقاد ما این موج افزایشی می تواند قیمت آن را تا سطح ۴۹۸۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بالا بکشاند و در بیشترین قدرت خود از توانایی بالایی برای افزایش تا سطح ۵۲۹۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۴۶۷۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود. در مجموع برای امروز تلاش قیمت مس در رسیدن به بالای سطح مقاومت ۴۷۹۴ می باشد و تقریبا همه اندیکاتورهای نمودار تحلیل تکنیکال مس، قیمت را در موج افزایشی نشان میدهند.

بررسی نمودار روزانه فعلا قیمت مس را در حال موج افزایشی C نشان میدهد و بدین ترتیب فرصتهای جدیدی برای خرید بوجود آمده و با حرکت اصلاحی قیمت به نرخهای نزدیکی سطح حمایت ۴۶۷۵ فرصتهای خرید بهتری برای مس با هدف ۴۷۹۴ دلار/تن ایجاد می شود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن دلیلی برای تغییر روز گذشته وجود ندارد و همچنان پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۱۶۴۷ دلار/تن افزایش یابد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۶۲۴ تایید کرده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است. روند قیمت به درون محدوده محصور بین ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی فیبوناچی نفوذ کرده است و امکان رسیدن آن به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصد یعنی محدوده قیمتی ۱۶۴۷ وجود دارد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی سطح ۱۶۴۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) تشکیل شده است که اگر با قدرت شکسته شود باعث افزایش به سوی سطح ۱۶۷۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و پس از آن سطوح ۱۶۸۸ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) و ۱۷۳۳ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) می شود.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۱۶۲۴ می باشد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود باعث کاهش به سطح ۱۶۰۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود که این سناریو برای امروز از منظر تحلیل تکنیکال فعلا مورد توجه ما نیست.

با توجه به شرایط کنونی این فلز و نمودار قیمت آلومینیم و با بررسی و تحلیل تکنیکال موقعیت اندیکاتورهای، این طور به نظر می رسد که قیمت آن در موج افزایشی c در حال صعود به ترتیب تا نرخهای ۱۶۷۲ و ۱۶۸۸ دلار/تن می باشد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی قرار دارند که می تواند به سرعت گرفتن روند صعودی آن کمک بیشتری کند که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم