تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز در قیمت اونس طلا، پیش بینی می کنیم در آستانه اعلام نتایج همه پرسی انگلیس قیمت در سطوح فعلی بین سطوح ۱۲۶۰ و ۱۲۷۰ در روندی خنثی قرار گیرد و با توجه به نوسانات کلی بازار در زمان اعلام نتایج همه پرسی انگلیس، احتمال شروع حرکت اونس طلا در هر دو جهت وجود دارد.

در حرکت نزولی در واکنش به خبر همه پرسی انگلیس و باقی ماندن آن در اتحادیه اروپا، چنانچه سطح حمایت ۱۲۶۰ با قدرت شکسته شود، روند نزولی قدرتمندی با تارگتهای ۱۲۵۶ ، ۱۲۵۴ ، ۱۲۵۱ و پس از آن سطح ۱۲۴۳ شکل خواهد گرفت و در حرکت صعودی نیز چنانچه در واکنش به نتیجه همه پرسی انگلیس و خروج آن از اتحادیه اروپا، سطح مقاومت ۱۲۷۶ با قدرت شکسته شود موجب افزایش بیشتر قیمت به ترتیب تا سطوح ۱۲۹۶ و ۱۳۱۵ و بالاتر می شود. بهتر است تا آن زمان منتظر نتیجه همه پرسی انگلیس بود.

در حال حاضر قیمت اونس طلا در آستانه ی اعلام نتایج همه پرسی انگلیس در نزدیکی پایین ترین سطوح ۲ هفته گذشته قرار گرفته است و دو نظر سنجی اخیر یوگاو (YouGov) و موسسه ComRes از پیشی گرفتن طرفداران باقی ماندن انگلیس نسبت به مخالفان خبر می دهد.

گفتنی است که نتایج همه پرسی انگلیس اوایل صبح روز جمعه اعلام خواهد شد و اکنون به دلیل عدم تعیین جهت، قیمت اونس طلا در روندی خنثی بین ۱۲۶۰ و ۱۲۷۰ قرار گرفته است و انتظار می روند روند خنثی قیمت مابین نرخهای فوق ادامه یابد و بازار در انتظار نتایج همه پرسی انگلیس که فردا صبح اعلام خواهد شد، بماند.

در حرکت کاهشی چنانچه انگلیس در اتحادیه اروپا باقی بماند، شکسته شدن سطح ۱۲۶۰ نشانه های ادامه حرکت کاهشی به سطوح ۱۲۵۶ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) ، ۱۲۵۴ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) ۱۲۵۱ ، ۱۲۵۰ و ۱۲۴۳ و پس از آن سطح ۱۲۱۲ است. در حرکت صعودی نیز شکسته شدن سطوح مقاومت ۱۲۷۶ و ۱۲۷۷ به حرکت صعودی تا نرخهای ۱۲۹۶ و ۱۳۱۵ و بالاتر می انجامد. (به خصوص اگر انگلیس از اتحادیه  اروپا خارج شود).

لازم به ذکر است که امروز از ساعت ۰۹:۰۰ صبح به وقت لندن همه پرسی ادامه عضویت یا خروج انگلیس در اتحادیه اروپا برگزار شده است و زمان رای گیری در ساعت ۲۲:۰۰ به وقت لندن پایان می یابد. جدیدتر نظرسنجی منتشر شده توسط آژانس شرط بندی Betfair احتمال ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا را %۸۰ اعلام کرده است.

از سوی دیگر آمار موجودی کل ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) با ۳٫۵۷+ تن افزایش به ۹۱۵٫۹۰ تن رشد یافت که بالاترین ذخایر طلا صندوق اسپایدر از ماه سپتامبر ۲۰۱۳ به این سو محسوب می شود. از نظر تحلیل تکنیکال قیمت اونس طلا تا زمانیکه پایین سطح مقاومت ۱۲۷۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) قرار دارد ممکن است با شکست سطح ۱۲۶۰ به سوی سطح ۱۲۵۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) کاهش یابد.

شایان ذکر است که امروز در بازار آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران به آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی (پیش بینی بازار ۲۷۰ هزار، رقم قبلی ۲۷۷ هزار) و در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آمار فروش خانه های نوساز (پیش بینی بازار ۵۶۰ هزار واحد، رقم قبلی ۶۱۹ هزار واحد) در تقویم اقتصادی روز دیده می شود. با این حال عمده توجه معامله گران به تحولات همه پرسی انگلیس معطوف خواهد بود که نتایج آن فردا صبح اعلام خواهد شد و این موضوع نقش مهمی در تعیین جهت تمامی بازارها و نوسانات شدید اونس طلا دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا