تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن بین سطوح حنثی ۴۸٫۸۰ و ۵۰٫۱۶ دلار/بشکه در نوسان باشد تا بعد از اعلام نتیجه همه پرسی انگلیس جهت بازار مشخص گردد. در حال حاضر هدف افزایشی ۵۱٫۸۵ تنها در صورت شکست و تثبیت دو ساعته قیمت بالای سطح مقاومت ۵۰٫۱۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) مورد توجه خواهد بود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت نفت پس از لمس سطح مقاومت ۵۰٫۱۶ و عدم توانایی در تثبیت بالای این سطح تا سطح ۴۸٫۸۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) اصلاح کرد و فعلا بین این سطوح ۵۰٫۱۶ و ۴۸٫۸۰ در نوسان است تا سرنوشت قیمت نفت بعد از اعلام نتایج همه پرسی انگلیس مشخص گردد.

از منظر تحلیل تکنیکال این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی واقع شده است و در حال حاضر با توجه به نظر سنجی ها از احتمال باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا حرکت صعودی رو به بهبود است و فشارهای سنگینی بر روی مقاومت ۵۰٫۱۶ تشکیل شده است.

شکسته شدن این سطح می تواند منجر به صعود تا نرخ ۵۱٫۸۵ گردد و سطح حمایت کلیدی بر روی سطوح ۴۸٫۸۰ و ۴۸٫۳۴ قرار دارد و در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۴۸٫۳۴ (پایین ترین سطح دیروز) باعث کاهش به سطح ۴۷٫۴۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود و در حرکت صعودی نیز خریداران از بالای سطح ۵۰٫۵۴ با تارگت اولیه ۵۱٫۸۵ دلار/بشکه وارد بازار خواهند شد.

از این رو برای امروز برگزاری همه پرسی انگیس که قرار است نتایج آن فردا صبح منتشر شود می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای قیمت نفت آمریکا فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار نتایج همه پرسی انگلیس توجه خاص بازار نفت را به خود جلب خواهد کرد و می تواند جهت حرکت آتی قیمت نفت را معین کند که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در نزدیکی سطح ۴۹٫۹۰ دلار/بشکه مورد حمایت قرار بگیرد و چنانچه بتواند به همین صورت در بالای این سطح تثبیت شود به ترتیب تا سطوح ۵۰٫۶۰ و بعد از آن سطح ۵۱٫۴۶ افزایش می یابد که در نمودار پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

در چارت پایین عمق حرکت کاهشی اخیر قیمت نفت برنت از سطح ۵۱٫۲۴ (بالاترین سطح ۲۲ ژوئن) در قالب سه موج تشکیل شده است که موج دوم یعنی موج b کم و بیش تکمیل شده است و تثبیت قیمت در بالای سطح ۴۹٫۹۰ می تواند نفت برنت را برای صعود تا سطح ۵۰٫۶۰ آماده سازد.

در موج نزولی c تنها به شرط عبور از سطح حمایت ۴۹٫۹۰ می تواند دوباره به سوی سطح ۴۹٫۲۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دست یابد که این تحلیل فیبوناچی براساس موج نزولی اخیر از سطح ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) به ۴۶٫۹۴ (پایین ترین سطح ۱۶ ژوئن) رسم شده است.

در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰٫۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) فرصت خوبی برای خریداران با تارگت ۵۱٫۴۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) ایجاد خواهد کرد. این در حالی است که در صورت عبور قیمت از سطح حمایت اصلی ۴۹٫۲۰ جهت حرکت در کوتاه مدت تغییر خواهد کرد.

در حال حاضر، موقعیت خریداران نفت برنت در صورتیکه فردا در نتایج همه پرسی، انگلیس در اتحادیه اروپا باقی بماند، استوارتر است و سطح حمایت اولیه بر روی نرخ ۴۹٫۹۰ قرار دارد و سطح بعدی حمایت در نرخ ۴۹٫۲۰ دلار/بشکه تشکیل شده است که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت