تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قمیت آن موقتا به سوی سطح ۴۶۷۵ دلار/تن اصلاح داشته باشد و بعد از آن به سوی سطح ۴۷۹۴ صعود کند و این طور به نظر می رسد که قیمت مس پس از شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶۷۵ مقداری از پتانسیل افزایشی خود را از دست داده است.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) تشکیل شده است.

سطح مقاومت بعدی بر روی ۴۷۹۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد و معمولا از نظر تحلیل تکنیکال پس از شکسه شدن سطح یک سطح مقاومت امکان تشکیل یک حرکت برگشتی و پول بک می رود که در نمودار پایین به وضوح دیده می شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت مس هنوز نتوانسته خود را به سوی سطح ۴۶۷۵ برساند و در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۴۷۳۹ شکسته شود به معنای استمرار موج افزایشی به سوی سطح ۴۷۹۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد.

در روند میانی صعودی، سطح ۴۷۹۴ مقاومت مهمی تشکیل شده است که توانایی قیمت مس در شکستن این سطح، فرصت مناسبی را برای خریداران مس با تارگتهای ۴۹۸۵ ، ۵۱۰۴ و پس از آن سطوح ۵۱۸۵ و ۵۲۹۶ فراهم خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

از این رو برای امروز درصورتیکه قیمت به بالای سطح ۴۷۳۹ دلار/تن برسد، حرکت صعودی مس با اطمینان بیشتری ادامه خواهد یافت. از سوی دیگر معامله گران به دقت تغییرات قیمت را پس از اعلام نتایج همه پرسی انگلیس تحت نظر دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۶۴۷ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و قرار گرفتن قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۶۲۴ تایید کرده است هر چند که پس از شکسته شدن این سطح مقاومت مقداری از قدرت و پتانسیل افزایشی خود را از دست داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده بود و مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۶۴۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) دیده می شود.

برای امروز تا زمانیکه قیمت آلومینیم آلیاژی بالای سطح حمایت ۱۶۲۴ تثبیت شده است احتمال رسیدن قیمت به سطح ۱۶۴۷ محتمل است و انتظار می رود توجه بازار به تحولات مرتبط با نتایج همه پرسی انگلیس معطوف بماند و پیش بینی می شود با توجه به افزایش جریان ریسک پذیری در آستانه همه پرسی انگلیس، قیمت آلومینیم آلیاژی بار دیگر تقویت شود.

در صورتیکه انگلیس در اتحادیه اروپا باقی بماند، در این صورت می توان انتظار شروع حرکت صعودی و افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۶۴۷ را داشت و استمرار حرکت صعودی و عبور از نرخ ۱۶۴۷ تارگتهای ۱۶۷۲ و ۱۶۸۸ دلار/تن را نمایان خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم