تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز برخی از رویدادهای مهم بازار بر رفتارهای بازار تاثیر گذاشته است که از آن جمله می توان به نظرسنجی جدید موسسات افکار سنجی انگلیس و پیشی گرفتن حامیان باقی ماندن انگلیس نسبت به مخالفان آن در آستانه اعلام نتایج نهایی همه پرسی انگلیس اشاره کرد. امروز به غیر از آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و فروش خانه های نوساز اخبار اقتصادی مهمی در ایالات متحده منتشر نخواهد شد.

دیروز گزارش خانم یلن رئیس بانک فدرال ایالات متحده، در برابر کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان نیز تکرار حرفهای روز سه شنبه در برابر کمیته بانکداران مجلس بود که دیروز در خصوص بررسی پیامدهای خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا بر وضعیت اقتصادی این کشور و مواضع محتاطانه نرخ بهره سخن گفته بود.

بعد از برگزاری همه پرسی انگلیس ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا که قرار است نتیجه نهایی آن فردا صبح منتشر شود، انتظار داریم عمده توجهات بازار به آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا (NFP) در هفته آینده معطوف شود و هم اکنون براساس آتی فدفاند شانس افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه جولای ۹٫۵ درصد و برای ماه سپتامبر ۳۱ درصد می باشد.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا امروز انتظار داریم که قیمت در محدوده حمایت ۱٫۱۳۰۰ و ۱٫۱۲۹۰ متوقف بماند و در حرکت صعودی نیز سطوح مقاومت ۱٫۱۴۲۰ و ۱٫۱۴۵۰ منطقه مستحکمی را برای ادامه حرکت افزایشی ایجاد کند. در حال حاضر و تا قبل از برگزاری و نتیجه همه پرسی انگلیس با کاهش قیمت یورو به نرخهای پایین در سطوح ۱٫۱۳۰۰ ، ۱٫۱۲۸۰ ، ۱٫۱۲۶۰ و ۱٫۱۲۵۰ فرصتهایی برای خرید و با صعود قیمت به بالای نرخهای ۱٫۱۴۲۰ و ۱٫۱۴۵۰ زمینه برای ورود به پوزیشن فروش فراهم است تا فردا صبح خبر نتیجه همه پرسی انگلیس اعلام شود.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا نیز در حال حاضر قیمت آن در منطقه ای مابین ۱٫۴۷۰۰ و ۱٫۴۹۵۰ در حال نوسان است و پس از خبر فردا صبح قطعا یکی از این دو خط شکسته خواهند شد. دیگر زوج ارزها و همچنین اونس طلا نیز در فضای بدون روند و ثبات (Consolidation) و بین سطوح حمایت ۱۲۵۶ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱۲۷۰ بسر می برند و فردا صبح خبر نتیجه همه پرسی انگلیس تکلیف بازار را برای روزهای آینده مشخص خواهد کرد.

در سایر تحولات و در نمودار روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم از منظر تحلیل تکنیکال این طور به نظر می رسد که رالی قیمت نفت برنت از سطح ۴۶٫۹۴ دلار در هر بشکه دیر یا زود می تواند خود را تا سطوح ۵۲٫۸۰ و ۵۳٫۸۷ (خطوط فیبوناچی ۲۵۰ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی) بالا بکشاند که این حرکت در موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) شکل گرفته است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که احتمالاً سطح حمایت بعدی در نرخ ۴۶٫۹۸ قرار گیرد که همراستا با کانال افزایشی از اواسط ماه فوریه به این سو است و هرگونه حرکت اصلاحی به نزدیکی سطح حمایت ۵۰٫۱۴ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) می تواند فرصتهای مناسبی را برای خرید نفت برنت فراهم کند.

با توجه به پیشی گرفتن کمپین باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا نسبت به کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ما از هم اکنون براساس سطوح فیبوناچی و امواج الیوت ویو روند افزایشی را برای قیمت نفت برنت در کانال افزایشی و در موج ۵ ادامه دار پیش بینی می کنیم که در چارت روزانه پایین مشاهده می فرمایید و این امر، افزایش قیمت نفت برنت را به همراه خواهد داشت و برای انجام معاملات موفق تحولات نتایج همه پرسی انگلیس را بدقت مد نظر داشته باشید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت