تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به خبر امروز خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و شکسته شدن سطح حمایت ۴۸٫۸۰ دلار/بشکه به ترتیب تا سطوح ۴۷٫۴۴ و ۴۵٫۷۵ کاهش یابد و این حرکت نزولی را تایید شکسته شدن سطح حمایت ۴۸٫۸۰ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۶٫۰۵ (بالاترین سطح ۱۱ فوریه) تشکیل شده است.

به باور ما حرکت کاهشی اخیر قیمت نفت آمریکا از سطح ۵۱٫۶۷ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) در قالب سه موج تشکیل شده است که موج نزولی c می تواند قیمت نفت آمریکا را تا حدود سطح ۴۵٫۷۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) پایین بکشاند.

در حال حاضر تا زمانیکه قیمت نفت آمریکا پایین سطوح مقاومت ۴۸٫۴۰ و ۴۸٫۸۰ قرار دارد، عامل دیگری در جهت افزایش فشاری نزولی بر قیمت نفت آمریکا به ترتیب تا سطوح ۴۷٫۴۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۴۵٫۷۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد.

برای امروز مساله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند دلیل دیگر بازار برای فشار بر قیمت نفت باشد و با این پیش فرض انتظار می رود در معاملات  امروز حرکت قیمت نفت آمریکا رو به کاهش باشد و جز چند حرکت اصلاحی، حرکت اصلی امروز همچنان نزولی با هدفهای ۴۷٫۴۴ و ۴۵٫۷۵ دلار/بشکه باقی بماند که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۸٫۹۲ دلار/بشکه را لمس کند و چنانچه این سطح حمایت با قدرت شکسته شود سیگنال کاهش تا سطح حمایت بعدی ۴۸٫۲۲ صادر خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح حمایت ۴۸٫۹۲ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۵۱٫۱۸ قرار دارد که در تلاش برای عبور از این سطح حمایت است و در صورتیکه با قدرت شکسته شود باعث کاهش قیمت نفت برنت به سوی سطح ۴۸٫۲۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود و هدف بعد از آن بر روی سطح ۴۷٫۵۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) قرار دارد.

با این حال هدف واقع بینانه ما کاهش قیمت نفت برنت تا سطح ۴۸٫۲۲ می باشد و لازم به ذکر است صعود قیمت نفت برنت به بالای سطح ۴۹٫۷۸ و ۵۰٫۳۲ و تثبیت کندل دو ساعته قیمت بالای آن می تواند به شروع یک حرکت قدرتمند صعودی در کوتاه مدت به سوی سطح ۵۱٫۱۸ بیانجامد که این سناریو برای امروز فعلا مورد توجه ما نیست.

از این رو با توجه به خبر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا زمانیکه قیمت نفت برنت در زیر سطوح مقاومت ۴۹٫۷۸ و ۵۰٫۳۲ قرار دارد، حرکت نزولی به ترتیب تا سطوح ۴۸٫۲۲ و ۴۷٫۵۲ دلار/بشکه پایدار است که این اهداف را در نمودار پایین مشاهده می فرمایید و برای امروز منتظر حرکات تکنیکی بازار خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت