تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۴۷۹۴ دلار/تن مواجه شود و مدتی را در پایین این سطح مقاومت در نوسان باشد یا اینکه قبل از صعود مجدد به سوی سطح حمایت ۴۶۷۵ اصلاح کند که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که سطح مقاومت قیمت مس بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج بزرگ افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) تشکیل شده است. سطح مقاومت بعدی بر روی ۴۸۹۰ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار دارد دیده می شود که با عبور قیمت از سطح مقاومت ۴۷۹۴ امکان افزایش قیمت مس تا سطح ۴۸۹۰ بوجود خواهد آمد.

در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۶۷۵  موجب کاهش به سوی سطح ۴۶۰۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶  درصدی) می شود که احتمال شکست آن بعید به نظر می رسد زیرا موج افزایشی C از پتانسیل و قدرت زیادی برای رسیدن به سوی سطح ۴۹۸۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است که در چارت پایین مشاهده می فرمایید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال اکنون باز هم به سناریوی قبلی خود بازمی گردیم سطح ۴۶۷۵ نقش حمایت بسیار قوی را بازی می کند که احتمال می دهیم از این نزدیکی این سطح شاهد بازگشت و ادامه روند صعودی باشیم، در این صورت اولین هدف نرخ ۴۸۹۰ و هدف بعدی نرخ ۴۹۸۵ خواهد بود.

در صورتیکه خریداران مس به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح مقاومت ۴۷۹۴ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به افزایش قیمت مس به ترتیب تا سطوح ۴۸۹۰ و ۴۹۸۵ دلار/تن حرکت خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بتواند از سطح حمایت ۱۶۰۵ دلار/تن عبور کند و تا سطح حمایت بعدی ۱۵۸۳ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این حرکت کاهشی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۶۴۲ (بالاترین سطح ۲۳ ژوئن) در قالب موج نزولی c در نوسان بوده است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۸۶ (بالاترین سطح ۲۹ آوریل) به این سو می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی از این موج نشان می دهد که قیمت در این موج می تواند تا سطح ۱۵۴۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد اما نزدیک ترین سطح حمایت بر روی ۱۶۰۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد که موقتا مانع از ریزش قیمت به سوی سطح ۱۵۸۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۱۶۱۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود باعث افزایش به سوی سطح ۱۶۳۱ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می شود. در هر صورت برای امروز بازگشت قیمت از سطح ۱۶۴۲ به کاهش قیمت تا نرخهای پایین سطح ۱۶۰۵ منجر شده است و در صورت شکسته شدن این سطح احتمال ریزش تا سطح حمایت ۱۵۸۳ و پس از آن ۱۵۴۶ بوجود خواهد آمد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

بنابراین برای امروز بدلیل خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و تاثیرات آن بر بازار باید منتظر واکنش های فاندامنتالی و تکنیکی بازار بود و در قیمت آلومینیم آلیاژی که امروز را زیر سطح ۱۶۱۹ تثبیت شده است، تنها با شکسته شدن سطح ۱۶۰۵ و تثبیت قیمت در پایین آن در موج نزولی c احتمال کاهش بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطوح ۱۵۸۳ و ۱۵۴۶ دلار/تن وجود خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم