تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم چنانچه قیمت بتواند از سطح مقاومت ۱۳۳۵ با قدرت عبور کند سیگنال خرید تا سطوح ۱۳۳۹ و ۱۳۵۱ صادر کند که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در بالای سطوح حمایت ۱۳۲۲ و ۱۳۰۹ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این تارگتها به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند که این موج از سطح ۱۲۵۱ (پایین ترین سطح ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶) شروع شده است. سطوح حمایت نیز به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی تشکیل شده اند.

به باور ما حرکت صعودی اونس طلا عمدتاً به دلیل شرایط ریسک گریزی در بازارها و عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی انگلیس شکل گرفته است و همین موضوع موجب تقویت اونس طلا شده است. رشد %۴٫۸ قیمت اونس طلا در روز جمعه بیشترین افزایش روزانه اونس طلا از ماه ژانویه ۲۰۰۹ به این سو بود و با صعود قیمت به بالای سطح ۱۳۳۵ هدف بعدی رسیدن به مقاومت های ۱۳۵۸ و ۱۳۸۰ خواهد بود.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس پس از نتایج همه پرسی اعلام نمود که در ماه اکتبر از سمت خود کناره گیری خواهد کرد و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بزرگترین ضربه به اتحاد و وحدت اروپایی ها پس از جنگ جهانی دوم به این سو می باشد. آمار موجودی کل ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) با %۲ افزایش به ۹۳۴٫۳۱۳ افزایش یافت که بالاترین ذخایر طلا صندوق اسپایدر از ماه جولای ۲۰۱۳ به  این سو محسوب می شود و با توجه به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در روزهای آتی احتمال افزایش بیشتر موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر وجود دارد.

همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم شرکت SPDR GLD Trust یکی از بزرگترین صندوق های سرمایه گذاری خرید طلا است که پیش از همه پرسی انگلیس شروع به خرید طلا کرده است. از آنجاییکه امروز اخبار اقتصادی خاصی در تقویم اقتصادی روز دیده نمی شود، انتظار می رود روند حرکت اونس طلا با حرکت افزایشی ادامه یابد.

از نظر تحلیل تکنیکال و فاندامنتالی پیش بینی می شود قیمت اونس طلا در کوتاه مدت (طی ۱ الی ۲ هفته) به سوی سطوح ۱۳۸۰ و ۱۴۰۰ افزایش یابد و کاهش ارزش دلار آمریکا به همراه اتخاذ مواضع ملایم بانک مرکزی آمریکا می تواند به تقویت بیشتر اونس طلا کمک کند.

با توجه به نوسانات اخیر بازارهای مالی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و تقویت شدید ارزش دلار آمریکا، انتظار می رود بانک فدرال رزرو آمریکا تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره را حداقل تا ماه دسامبر به تعویق بیاندازد و از آنجاییکه بانک مرکزی آمریکا تصمیمی برای افزایش زودهنگام نرخ بهره ندارد، انتظار می رود که حرکت افزایشی اونس طلا تا تارگتهای مشخص شده ادامه یابد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا