تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به خبر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و شکسته شدن سطح حمایت ۴۷٫۶۰ دلار/بشکه به ترتیب تا سطوح ۴۶٫۹۰ و ۴۶٫۰۴ کاهش یابد و این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۴۷٫۶۰ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

تارگتهای نزولی بعدی به ترتیب بر روی نرخهای ۴۶٫۰۶ و ۴۵٫۴۵ تشکیل شده اند و همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۱٫۶۷ (بالاترین سطح ۹ ژوئن)  قرار دارند.

به باور ما حرکت کاهشی اخیر قیمت نفت آمریکا از سطح ۵۱٫۶۷  در قالب سه موج تشکیل شده است که موج نزولی c  می تواند قیمت نفت آمریکا را تا حدود سطوح ۴۶٫۰۴ و ۴۵٫۴۵ پایین بکشاند و هدف نزولی بعدی سطح ۴۴٫۶۴ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) قرار دارد.

در حال حاضر تا زمانیکه قیمت نفت آمریکا پایین سطوح مقاومت ۴۷٫۶ و ۴۸٫۳۰ قرار دارد، عامل دیگری در جهت افزایش فشاری نزولی بر قیمت نفت آمریکا به ترتیب تا سطوح ۴۶٫۰۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۴۵٫۴۵ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می باشد.

برای امروز در تلاش برای عبور از سطح حمایت ۴۶٫۹۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد و از این رو در قیمت نفت آمریکا سطح حمایت ۴۶٫۹۰ سرنوشت قیمت را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این خط، حرکت نزولی نفت با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم مساله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند دلیل دیگر بازار برای فشارهای نزولی بر قیمت نفت باشد و با این پیش فرض انتظار می رود حرکت قیمت نفت آمریکا رو به کاهش باشد و جز چند حرکت اصلاحی، حرکت اصلی امروز همچنان نزولی با هدفهای ۴۶٫۰۴ و ۴۵٫۴۵ دلار/بشکه باقی بماند که در چارت پایین به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح حمایت ۴۷٫۵۲ و پس از آن سطح ۴۶٫۶۶ دلار/بشکه کاهش یابد که این حرکت نزولی را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این حرکت نزولی در موج c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) قرار گرفته است که می تواند در این موج قیمت نفت برنت را تا حدود سطوح ۴۶٫۶۶ و ۴۶٫۰۷ پایین بکشاند و هدف نزولی بعدی بر روی سطح ۴۵٫۲۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) مشخص شده است.

در حرکت اصلاحی نیز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۴۸٫۲۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۴۸٫۹۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) به چشم می خورند که انتظار داریم در کوتاه مدت هر یک از این سطوح مقاومت مانع از استمرار حرکت افزایشی به سوی سطوح ۴۹٫۷۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۵۰٫۳۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) شوند.

بدین ترتیب برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۷٫۵۲ را بشکند و چنانچه این سطح حمایت با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۴۶٫۶۶ و ۴۶٫۰۷ صادر خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح حمایت ۴۷٫۵۲ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۱٫۱۸ قرار دارد که در حال حاضر در تلاش برای عبور از این سطح حمایت است و در صورتیکه با قدرت شکسته شود باعث ریزش قیمت نفت برنت به سوی سطح ۴۶٫۶۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود و هدف بعد از آن بر روی سطح ۴۶٫۰۷ و ۴۵٫۲۶ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی) قرار دارند.

با این حال هدف واقع بینانه ما پس از سطح ۴۷٫۵۲ کاهش قیمت نفت برنت تا سطح ۴۶٫۶۶ می باشد. بنابراین توجه به خبر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا زمانیکه قیمت نفت برنت در زیر سطوح مقاومت ۴۸٫۲۲ و ۴۸٫۹۲ قرار گرفته است، حرکت نزولی به ترتیب تا سطوح ۴۶٫۶۶ و ۴۶٫۰۷ پایدار است که این اهداف را در نمودار پایین به وضوح مشاهده می فرمایید و برای امروز منتظر حرکات تکنیکی و فروش با هدف های ۴۷٫۵۲ و ۴۶٫۶۶ دلار/بشکه خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت