تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۴۷۹۴ دلار/تن افزایش یابد و این حرکت صعودی را تثبیت قیمت بالای سطوح حمایت ۴۶۷۵ و ۴۶۰۲ تایید کرده است که در چارت پایین به وضوح مشخص شده است.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید هدف افزایشی قیمت مس در موج C بر روی سطح ۴۷۹۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) در نظر گرفته شده است و سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی واقع شده اند.

به همین دلیل برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن فعلا با سطح مقاومت ۴۷۹۴ دلار/تن مواجه شود و مدتی را در پایین این سطح مقاومت در نوسان باشد یا اینکه قبل از صعود مجدد به سوی سطح حمایت ۴۶۷۵ اصلاح کند و پس از آن دوباره با افزایش روبرو شود.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که سطح مقاومت قیمت مس بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج بزرگ افزایشی C  یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) تشکیل شده است. سطح مقاومت بعدی بر روی ۴۸۹۰ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار دارد دیده می شود که با عبور قیمت از سطح مقاومت ۴۷۹۴ امکان صعود قیمت مس تا سطح ۴۸۹۰ بوجود خواهد آمد.

در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۶۷۵  موجب کاهش به سوی سطح ۴۶۰۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶  درصدی) می شود که احتمال شکست آن فعلا بعید به نظر می رسد زیرا همانطور که روز جمعه بدان اشاره کردیم موج افزایشی C  از پتانسیل و قدرت زیادی برای رسیدن به سوی سطح ۴۹۸۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است و در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف های بعدی آن مشخص شده اند.

از نظر تحلیل تکنیکال اکنون باز هم به سناریوی قبلی خود بازمی گردیم سطح ۴۶۷۵ نقش حمایت بسیار قوی را بازی می کند که احتمال می دهیم از این نزدیکی این سطح شاهد بازگشت و ادامه روند صعودی باشیم، در این صورت اولین هدف نرخ ۴۸۹۰ و هدف بعدی نرخ ۴۹۸۵ خواهد بود.

بنابراین در صورتیکه خریداران مس به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح مقاومت ۴۷۹۴ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به افزایش قیمت مس به ترتیب تا سطوح ۴۸۹۰ و ۴۹۸۵ دلار/تن حرکت خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بتواند به سوی سطح ۱۵۹۰ دلار/تن کاهش یابد و در حرکت اصلاحی با سطوح مقاومت ۱۶۱۷ و ۱۶۲۷ مواجه است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی قرار دارند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود هدف نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۱۶۴۲ قرار گرفته است که اگر این سطح با قدرت شکسته شود منجر به ریزش قیمت به سطوح ۱۵۷۷ و ۱۵۶۲ (خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی) می شود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

براساس آنچه که در چارت پایین مشخص است قیمت آلومینیم آلیاژی در واکنش به خبر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با کاهش شدیدی مواجه شده است و همین یک موتور محرک کافی است تا روند حرکت بازار نیز تحت شعاع قرار گیرد و در مسیر نزولی به ترتیب به سطوح ۱۵۹۰ و ۱۵۷۷ کاهش یابد و این به معنای تغییر حرکت در کوتاه مدت به نفع حرکت نزولی است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این حرکت کاهشی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۶۴۲ (بالاترین سطح ۲۳ ژوئن) در قالب موج نزولی c  قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۸۶ (بالاترین سطح ۲۹ آوریل) به این سو می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی از این موج نشان می دهد که قیمت در این موج می تواند تا سطح ۱۵۳۸ کاهش یابد اما نزدیک ترین سطح حمایت بر روی سطح ۱۵۹۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارد که موقتا مانع از ریزش قیمت به سوی سطوح ۱۵۷۷ و ۱۵۶۲ (خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی) شده است و انتظار داریم دیر یا زود به این سطوح کاهش یابد.

از نظر تحلیل تکنیکال سطح مقاومت قیمت نیز بر روی سطوح ۱۶۱۷ و ۱۶۲۷ دیده می شوند که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود باعث افزایش به سوی سطح ۱۶۴۲ می شود که این سناریو برای امروز فعلا مورد توجه ما نیست.

در هر صورت برای امروز بازگشت قیمت از سطح ۱۶۴۲ به کاهش قیمت تا نرخهای پایین سطوح ۱۶۰۲ و ۱۵۹۰ منجر خواهد شد و در صورت شکسته شدن این سطح احتمال ریزش تا سطح حمایت ۱۵۷۷ و پس از آن ۱۵۶۲ دلار/تن بوجود خواهد آمد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم