تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز در زوج ارز یورو – دلار آمریکا حرکت اصلاحی قیمت که از روز ۲۴ ژوئن از سطح ۱٫۰۹۰۶ به آرامی آغاز شد کماکان ادامه دارد اما تغییری در روند اصلی نزولی ایجاد نشده است و به باور ما هنوز هم حرکت اصلی قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا نزولی است و از این رو در انتظار هستیم تا با شروع حرکت اصلاحی و رسیدن قیمت به نرخهای بالاتر ۱٫۱۰۹۶ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش فراهم شود.

در حرکت اصلاحی، اولین سطح مقاومت نرخ ۱٫۱۱۱۰ و در ادامه ۱٫۱۱۳۰ و ۱٫۱۱۸۷ است و بر این باوریم که ادامه حرکت اصلاحی بالاتر از نرخهای ۱٫۱۱۳۰ و ۱٫۱۱۸۷ برای یورو کار ساده ای نخواهد بود و از این رو، فرصتهایی برای ورد مجدد فروشندگان در این سطوح بوجود خواهد آمد. در حرکت نزولی، سطح اولیه حمایت بر روی نرخ ۱٫۱۰۰۰ و پس از آن به ترتیب ۱٫۰۹۷۰ ، ۱٫۰۹۵۰ ، ۱٫۰۹۳۰ ، ۱٫۰۹۱۰ و ۱٫۰۹۰۰ است.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا نیز هر چند امروز قیمت مقداری از پایین ترین سطح ۳۱ ساله گذشته خود فاصله گرفته و اصلاح کرده است اما حرکت نزولی آن همچنان پایدار است و از این رو، بهتر است به جای خرید در نرخهای پایین، در نرخهای بالاتر از سطح مقاومت ۱٫۳۴ اقدام به فروش کرد و این در حالی است که براساس معاملات آتی نرخ بهره Sonia قویا انتظار می رود بانک مرکزی انگلیس به دلیل تلاش برای بازسازی اقتصادی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری اقدام به کاهش نرخ بهره نماید و هم اکنون احتمال %۵۰ می رود که نرخ بهره انگلیس در ماه اوت کاهش یابد.

در سایر تحولات برای قیمت جهانی اونس نقره پیش بینی می کنیم قیمت آن در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده بتواند تا سطوح مقاومت ۱۸٫۱۲ و ۱۸٫۸۴ افزایش یابد و با عبور از این سطوح موقعیت خرید دیگری تا هدفهای ۲۱٫۰۹ و ۲۲٫۰۷ ایجاد کند که این حرکت افزایشی را بررسی سطوح فیبوناچی در نمودار ماهیانه و روزانه پایین نشان داده است.

این بدان معنا است که با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و نوسانات بازارهای مالی تا ماه دسامبر سال جاری نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا همچنان ثابت باقی خواهد ماند که این موضوع می تواند روند صعودی قیمت اونس نقره را بیشتر به جلو هدایت کند و خریداران نقره از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در چارت ماهیانه پایین به وضوح مشخص است این سطوح مقاومت ۱۸٫۱۲ و ۱۸٫۸۴ هر یک به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۸٫۴۲ (پایین ترین سطح اکتبر ۲۰۰۸) به ۴۹٫۵۱ (بالاترین سطح آوریل ۲۰۱۱) و خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۴۹٫۵۱ به ۱۳٫۶۰ (پایین ترین سطح دسامبر ۲۰۱۵) قرار دارند.

با توجه به تحولات اخیر اکنون این امید برای خریداران نقره ایجاد شده که با رسیدن قیمت به نرخهای بالای ۱۸٫۱۲ و ۱۸٫۸۴ فرصتهایی برای خرید مجدد با هدف ۲۲٫۰۷ ایجاد شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۴۹٫۵۱ به ۱۳٫۶۰ قرار دارد.

به اعتقاد ما این حرکت افزایشی توسط خط فیبوناچی دیگری در کنترل است که از سطح ۳٫۵۳ (پایین ترین سطح سال ۱۹۹۳) به ۴۹٫۵۱  رسم شده است که اگر بخواهیم توسط این خط فیبوناچی قضاوت کنیم هدف اول اونس نقره را سطح ۲۱٫۰۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) نشان می دهد که این سطح کمی پایین تر از تارگت ۲۲٫۰۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد.

از این رو شکسته شدن کامل سطح ۲۱٫۰۹ به معنی ورود به حرکت صعودی نقره تا هدف ۲۲٫۰۷ است که در چارت پایین مشاهده می فرمایید و به اعتقاد ما در سه ماهه سوم سال جاری قیمت نقره از شانس زیادی برای شکست سطح مقاومت ۱۸٫۱۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) برخوردار است.

همانطور که در چارت دیده می شود پس از ناتوانی قیمت در شکست آن در ماه مه دوباره به سوی این سطح افزایش یافته است و حتی توانسته تا سطح ۱۸٫۳۱ (بالاترین سطح ۲۴ ژوئن) را لمس کند که این عدد بالاتر از سطح ۱۸٫۰۱ (بالاترین سطح ۲ مه) می باشد و این تاییدی در جهت استمرار روند افزایشی قیمت از سطح ۱۳٫۶۰ (پایین ترین سطح ۱۴ دسامبر ۲۰۱۵) می باشد.

یک بررسی کلی از نمودار روزانه پایین نشان می دهد که نزدیک ترین اهداف قیمت نقره سطوح ۱۹٫۰۳ و ۱۹٫۷۹ می باشند که بالاتر از سطح ۱۸٫۱۲ است و این سطوح هر یک بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c قرار دارند که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴٫۷۵ می باشد و نکته دیگر آنکه هدفهای ۱۹٫۰۳ و ۱۹٫۷۹ مماس با ضلع بالایی خط روند افزایشی رسم شده در نمودار روزانه می باشد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت نقره بر روی ۱۷٫۰۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود که تنها به شرط شکست و تثبیت روزانه قیمت پایین آن منجر به کاهش به سطح ۱۶٫۲۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود که این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست.

بنابراین همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم قیمت اونس نقره همچنان در روندی صعودی به حرکت خود ادامه می دهد و این امکان وجود دارد که در سه ماهه سوم سال جاری این حرکت صعودی قدرتمندانه تا سطوح ۱۸٫۱۲ و ۱۸٫۸۴ پیش رود و بعد از آن هدفهای ۲۱٫۰۹ و ۲۲٫۰۷ را مشخص سازد که این اهداف را در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره