تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۴۸۹۰ دلار/تن صعود کند و این حرکت صعودی را تثبیت قیمت بالای سطح مقاومت ۴۷۹۴ تایید کرده است که در چارت پایین به وضوح مشخص شده است.

همانطور که در چارت پایین  مشاهده می فرمایید هدف افزایشی قیمت مس در موج C بر روی سطح ۴۹۸۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) در نظر گرفته شده است و سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی واقع شده اند.

به همین دلیل برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بالای سطح حمایت ۴۷۹۴ در نوسان باشد و پس از آن به سطح ۴۸۹۰ افزایش یابد و بدین جهت، اگر قیمت مس به همین صورت در بالای سطح حمایت ۴۷۹۴ تثبیت شود، می توان انتظار افزایش قیمت آن تا سطوح ۴۸۹۰ و ۴۹۸۵ را تصوّر نمود.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که سطح مقاومت قیمت مس بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج بزرگ افزایشی C  یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) تشکیل شده است. از این رو سطح مقاومت اولیه بر روی ۴۸۹۰ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار دارد دیده می شود که با عبور قیمت از سطح مقاومت ۴۸۹۰ امکان صعود قیمت مس تا سطح ۴۹۸۵ و پس از آن سطوح ۵۱۰۴ و ۵۱۸۵ بوجود خواهد آمد.

در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۷۹۴ موجب برگشت و اصلاح کوتاه به سوی سطح ۴۶۷۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود که احتمال شکست سطح ۴۷۹۴ فعلا بعید به نظر می رسد زیرا همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم موج افزایشی C  از پتانسیل و قدرت زیادی برای رسیدن به سوی سطح ۴۹۸۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است و در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف های بعدی آن مشخص شده اند.

از نظر تحلیل تکنیکال اکنون باز هم به سناریوی قبلی خود بازمی گردیم سطح ۴۷۹۴ نقش حمایت بسیار قوی را بازی می کند که احتمال می دهیم از این نزدیکی این سطح شاهد بازگشت و ادامه روند صعودی باشیم، در این صورت اولین هدف نرخ ۴۸۹۰ و هدف بعدی نرخ ۴۹۸۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) خواهد بود.

بنابراین در صورتیکه خریداران مس به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح مقاومت ۴۸۹۰ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به افزایش قیمت مس به ترتیب تا سطوح ۴۹۸۵ و ۵۱۰۴ دلار/تن حرکت خواهد کرد که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن دلیلی برای تغییر تحلیل دیروز وجود ندارد و کماکان پیش بینی می کنیم قیمت آن بتواند به سوی سطح ۱۵۹۰ و پس از آن سطح ۱۵۷۷ دلار/تن ریزش کند و در حرکت اصلاحی با سطوح مقاومت به ترتیب ۱۶۰۲ ، ۱۶۱۷ و ۱۶۲۷ مواجه است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی قرار دارند و مقاومت اصلی نیز بر روی سطح ۱۶۴۲ تشکیل شده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود هدف نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۱۶۴۲ قرار گرفته است که اگر این سطح با قدرت سوراخ شود منجر به ریزش قیمت این فلز به ترتیب به سطوح ۱۵۷۷ و ۱۵۶۲ (خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی) می شود که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

براساس آنچه که در چارت پایین مشخص است قیمت آلومینیم آلیاژی در واکنش به خبر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با کاهش شدیدی مواجه شده است و همین یک موتور محرک کافی است تا روند حرکت بازار نیز تحت شعاع قرار گیرد و در مسیر نزولی به ترتیب به سطوح ۱۵۹۰ و ۱۵۷۷ کاهش یابد و این به معنای تغییر حرکت در کوتاه مدت به نفع حرکت نزولی است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این حرکت کاهشی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۶۴۲ (بالاترین سطح ۲۳ ژوئن) در قالب موج نزولی c  قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۸۶ (بالاترین سطح ۲۹ آوریل) به این سو می باشد و همچنان به روند نزولی قیمت توجه خواهیم داشت و عجله ای برای ورود به پوزیشن خرید نیست.

بررسی سطوح فیبوناچی از این موج نشان می دهد که قیمت در این موج می تواند تا سطح ۱۵۳۸ کاهش یابد اما نزدیک ترین سطح حمایت بر روی سطح ۱۵۹۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارد که موقتا مانع از کاهش قیمت به سوی سطوح ۱۵۷۷ و ۱۵۶۲ (خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی) شده است و انتظار داریم دیر یا زود به این سطوح ریزش کند.

از نظر تحلیل تکنیکال سطوح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی نیز بر روی سطوح ۱۶۰۲ ، ۱۶۱۷ و ۱۶۲۷ دیده می شوند که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود باعث افزایش به سوی سطح ۱۶۴۲ می شود که این سناریو برای امروز فعلا مورد توجه ما نیست.

در هر صورت برای امروز بازگشت قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۶۴۲ به کاهش قیمت تا نرخهای پایین سطوح ۱۵۹۰ و ۱۵۷۷ منجر خواهد شد و در صورت شکسته شدن این سطح احتمال ریزش قیمت آن تا سطح حمایت ۱۵۶۲ دلار/تن بوجود خواهد آمد که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

مس