تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

اگر به تایم فریم یک ساعته قیمت جهانی اونس طلا نگاه کنید متوجه سکوت بازار در روزهای پیشین می شوید . البته هر چند در تایمهای کوچکتر شاهد امواجی بودیم اما این حرکات الاکلنگ گونه بیشتر نشاندهنده حالت بدون روند بازار بوده است تا ایجاد روندی قوی بطوریکه مقاومت ۱۲۴۵ و حمایت ۱۲۰۷ هنوز دست نخورده باقی مانده اند و این منطقه همچون حصاری برای این اونس طلا عمل کرده و هنوز بازار قدرت عبور از آن را نداشته است.

 در حرکت صعودی، تایید صعود قیمت در بالای نرخ ۱۲۴۵ می تواند به صعود قیمت تا سطح ۱۲۶۷ گردد و در حرکت نزولی نیز امتداد حرکت نزولی در زیر نرخ ۱۲۰۷ می تواند به کاهش بیشتر تا نرخ ۱۲۰۰ و در ادامه ۱۱۸۰ منتهی شود.

با کاهش مستمر ذخایر بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلا اسپایدر (SPDR) نقش سرمایه گذاری بر روی طلا در جهان کم شده است. این کاهش نرخ در حالی رخ می دهد که ذخایر صندوق اسپایدر به سطح ۹۶۱٫۹۹ تن کاهش یافته است که پایین ترین میزان در طی چهار ساله گذشته محسوب می شود.

علت کاهش نرخ جهانی اونس طلا را باید در افزایش نرخ برابری دلار در مقابل برخی ارزهای معتبر جهانی و مهمتر از همه گمانه زنی ها از کاهش محرکهای اقتصادی بانک مرکزی آمریکا جستجو کرد. اخبار متعددی که این هفته در بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای اونس طلا فراهم آورد.

در نمودار زیر، حرکت بعدی قیمت جهانی اونس طلا در صورت شکست یکی از سطوح ۱۲۴۵ و ۱۲۰۷ را پیش بینی می کنیم و شکست یکی از سطوح فوق مسیر حرکت را مشخص خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا