تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن طبق تحلیل قبلی پیش بینی می کنیم قیمت آن با شکست سطح ۴۸۵۸ دلار/تن به سطح ۴۸۹۰ افزایش یابد و این حرکت صعودی را تثبیت قیمت بالای سطح مقاومت ۴۷۸۷ تایید کرده است که در چارت پایین به وضوح مشخص شده است.

همانطور که در چارت پایین  مشاهده می فرمایید از نظر بررسی امواج الیوت ویو هدف افزایشی قیمت مس در موج C بر روی سطح ۵۰۹۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) در نظر گرفته شده است و سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی واقع شده اند.

به همین دلیل برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بالای سطح حمایت ۴۷۸۷ در نوسان باشد و با شکست سطح مقاومت ۴۸۵۸ پس از آن به سطح ۴۸۹۰ افزایش یابد و بدین جهت، اگر قیمت مس به همین صورت در بالای سطح حمایت ۴۷۸۷ تثبیت شود، می توان انتظار افزایش قیمت آن تا سطوح ۴۸۹۰ و ۴۹۴۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را تصوّر نمود.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که سطح مقاومت ۴۸۵۸ قیمت مس بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج بزرگ افزایشی C  یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) تشکیل شده است. از این رو سطح مقاومت اولیه بر روی ۴۸۵۸ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد دیده می شود که با عبور قیمت از سطح مقاومت ۴۸۵۸ امکان صعود قیمت مس تا سطح ۴۸۹۰ و پس از آن سطوح ۴۹۴۷ و ۵۰۹۱ بوجود خواهد آمد.

در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۷۸۷ موجب برگشت و اصلاح کوتاه به سوی سطح ۴۷۱۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود که به باور ما احتمال شکست سطح ۴۷۸۷ فعلا بعید به نظر می رسد زیرا همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم موج افزایشی C از پتانسیل و قدرت زیادی برای رسیدن به سوی سطح ۴۹۴۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) برخوردار است و در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف های بعدی آن مشخص شده اند.

از نظر تحلیل تکنیکال اکنون باز هم به سناریوی قبلی خود بازمی گردیم سطح ۴۷۸۷ نقش حمایت بسیار قوی را بازی می کند که احتمال می دهیم از این نزدیکی این سطح شاهد بازگشت و ادامه روند صعودی باشیم، در این صورت اولین هدف نرخ ۴۸۵۸ و هدف بعدی نرخ ۴۹۴۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) خواهد بود.

بنابراین در صورتیکه خریداران مس به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح مقاومت ۴۸۵۸ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به صعود قیمت مس به ترتیب تا سطوح ۴۹۴۷ و پس از آن سطح ۵۰۹۱ دلار/تن حرکت خواهد کرد که این اهداف را در چارت پایین به وضوح مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن دلیلی برای تغییر تحلیل قبلی وجود ندارد و کماکان پیش بینی می کنیم قیمت آن بتواند بعد از یک حرکت اصلاحی کوتاه، به سوی سطوح ۱۶۲۶ و ۱۶۰۸ دلار/تن و پس از آن سطح ۱۵۹۰ ریزش کند و در حرکت اصلاحی با سطح مقاومت ۱۶۶۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) مواجه است که این سطح مماس با محل برخورد قیمت به خط روند افزایشی رسم شده می باشد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود هدف نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی یعنی سطح ۱۶۲۶ قرار گرفته است که اگر این سطح با قدرت سوراخ شود منجر به ریزش قیمت این فلز به ترتیب به سطوح ۱۶۰۸ و ۱۵۹۰ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی) می شود که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

براساس آنچه که در چارت پایین مشخص است قیمت آلومینیم آلیاژی در واکنش به خبر هفته گذشته خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با کاهش شدیدی مواجه شد و هر چند هم اکنون مقداری اصلاح کرده است اما با سطح مقاومت ۱۶۶۴ مواجه است و همین یک موتور محرک کافی است تا روند حرکت بازار نیز تحت شعاع قرار گیرد و در مسیر نزولی به ترتیب به سطوح ۱۶۲۶ و ۱۶۰۸ کاهش یابد و این به معنای تغییر حرکت در کوتاه مدت به نفع حرکت نزولی است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این حرکت کاهشی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۶۸۶ (بالاترین سطح ۳ مه) در قالب موج نزولی a قرار گرفته است که اولین موج از چرخه سه موجی از این سطح می باشد و بعد از تکمیل شدن موج b در حوالی سطح مقاومت ۱۶۶۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می بایست منتظر ریزش قیمت در موج نزولی c باشیم و همچنان به روند نزولی قیمت توجه خواهیم داشت و عجله ای برای ورود به پوزیشن خرید نیست.

از نظر تحلیل تکنیکال بررسی سطوح فیبوناچی از این موج نشان می دهد که قیمت در این موج می تواند تا سطح ۱۵۳۱ کاهش یابد اما نزدیک ترین سطح حمایت بر روی سطوح ۱۶۲۶ و ۱۶۰۸ و پس از آن سطح ۱۵۹۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارند که احتمالا موقتا مانع از کاهش قیمت به سوی سطوح ۱۵۳۱ شوند اما انتظار داریم دیر یا زود در این موج به این سطح ریزش کند.

در چارت پایین سطح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی نیز بر روی ۱۶۶۴ در موج b دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود باعث افزایش به سوی سطح ۱۶۸۶ می شود که این سناریو با توجه به واگرایی کاهشی در نمودار زیر برای امروز فعلا مورد توجه ما نیست و قویا پیش بینی می شود بعد از تکمیل شدن موج b قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی c قرار گیرد.

در هر صورت برای امروز بازگشت قیمت آلومینیم آلیاژی از نزدیکی سطح مقاومت ۱۶۶۴ به کاهش قیمت تا نرخهای پایین سطوح ۱۶۲۶ و ۱۶۰۸ منجر خواهد شد و قیمت آن با سطح مقاومت اولیه ۱۶۶۴ مواجه شده است و در صورت شکسته شدن سطح ۱۶۲۶ احتمال ریزش قیمت آن تا سطوح ۱۶۰۸ و ۱۵۹۰ دلار/تن بوجود خواهد آمد که این اهداف را در چارت پایین به وضوح مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم