تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا سطح مقاومت ۱٫۱۱۵۰ روز گذشته به خوبی حفظ شد و قیمت یورو همچنان با سطوح مقاومت مستحکم ۱٫۱۱۸۷ و ۱٫۱۲۲۹ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) مواجه است و در حرکت نزولی اگر قیمت یورو قادر به تثبیت کندل هفتگی در پایین سطح ۱٫۱۰۹۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) گردد، اهداف نزولی بعدی به ترتیب ۱٫۱۰۲۰ ، ۱٫۱۰۰۰ و پس از آن سطوح ۱٫۰۹۶۸ (پایین ترین سطح ۲۷ ژوئن) و ۱٫۰۹۰۶ (پایین ترین سطح ۲۴ ژوئن) خواهند بود.

هر چند اندیکاتورها نسبت به شروع حرکت اصلاحی کوتاه و مقطعی یورو هشدار می دهند اما تا زمانیکه قیمت پایین سطوح مقاومت ۱٫۱۱۸۷ و ۱٫۱۲۳۰ قرار دارد، کماکان فشار نزولی بر یورو وجود دارد و سطوح مقاومت می بایست مورد توجه فروشندگان قرار گیرند.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا در طی ۲۴ ساعته گذشته در بالای سطح ۱٫۳۵۰۰ دستورات فروش زیادی برای پوند به چشم می خورد که فعال شدند و برای پایداری حرکت نزولی کوتاه مدت و میان مدت و حتی بلندمدت،  پوند می بایست به همین صورت در پایین سطوح مقاومت ۱٫۳۳۶۰ و ۱۳۵۳۳ پایدار بماند و روند نزولی پس از کاهش و تثبیت قیمت در پایین سطح ۱٫۳۲۰۴ با هدفهای ۱٫۳۱۱۴ و .۱٫۲۹۴۸ و پس از آن سطح ۱٫۲۴۸۰ تشکیل خواهد شد.

در این میان، اخبار فاندامنتال و سخنان دیروز مارک کارنی ریس بانک مرکزی انگلیس در خصوص گسترش سیاست های پولی تسهیلی نیز نشانه هایی خوبی برای تعیین جهت نزولی پوند هستند. همچنین به وضعیت احتمال کاهش نرخ بهره انگلیس در جلسه آینده بانک مرکزی انگلیس توجه داریم زیرا کاهش نرخ بهره و توسعه سیاست های انبساطی انگلیس به تضعیف هر چه بیشتر پوند خواهد انجامید. در روزهای آینده و با ادامه حرکت بازار، به اهداف نزولی بعدی پوند بیشتر اشاره خواهیم کرد.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن هر چند امروز در بازار آسیا اندکی قیمت آن به بالای سطح مقاومت اصلی ۱۰۳٫۲۹ رسید اما سریعا دوباره به نرخهای پایین ۱۰۳٫۰۰ ریزش کرد و تا زمانیکه قیمت این زوج ارز پایین سطح مقاومت ۱۰۳٫۲۹ (بالاترین سطح ۲۴ ژوئن) با قدرت تثبیت شده است، همچنان بر این باوریم که روند حرکت کماکان نزولی است.

از این رو تحولات قیمت این زوج ارز را با حرکت نزولی با تارگتهای ۱۰۲٫۱۵ ، ۱۰۱٫۲۷ ، ۹۹٫۸۶ و ۹۸٫۹۵ دنبال می کنیم. ناکامی تثبیت هفتگی قیمت این زوج ارز در بالای سطح مقاومت ۱۰۳٫۲۹ منجر به استمرار حرکت نزولی در هفته آینده خواهد گردید. با استمرار فشارهای نزولی، در میان مدت تمرکز بازار به فرود قیمت تا سطوح ۹۶٫۵۶ و ۹۵٫۸۱ خواهد بود. مقاومتهای بعد از  ۱۰۳٫۲۹ بر روی سطح ۱۰۴٫۹۷ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و سطح ۱۰۶٫۱۰ قرار گرفته اند.

موضوع دیگری که با توجه به شرایط کنونی بازار های مالی مخصوصا بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باید مورد توجه قرار گیرد، افزایش قیمت فلزات گرانبها است. بطور سنتی، با عدم اطمینان از شرایط اقتصادی و سیاسی انگلیس و اثرات منفی آن بر اقتصاد جهانی، سرمایه گذاران برای حفظ میزان سرمایه خود به بازارهایی که امنیت سرمایه گذاری بیشتری دارد، وارد می شوند که در این میان، بازار فلزات گرانبها (طلا و نقره)، بیشتر مورد اقبال معامله گران است و انتظار می رود، در کوتاه مدت، قیمت اونس طلا تا سطوح ۱۳۵۸ و ۱۳۸۰ پیش رود و خود را یک گام دیگر به سطح ۱۴۰۰ نزدیک تر کند.

در سایر تحولات برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم در سه ماهه سوم سال جاری قیمت آن به سطح مقاومت ۱۰۱٫۷۹۷ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت از سطح ۱۰۰٫۳۹ (بالاترین سطح مارس ۲۰۱۵) نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این موج اصلاحی در قالب موج ۴ یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۷۰٫۶۹۸ (پایین ترین سطح مارس ۲۰۰۸) تشکیل شده است و این موج یک الگوی مسطح را بوجود آورده است که شامل سه موج یکسان در قالب موجهای a , b , c می باشد.

به باور ما این موج کاملا توسط موج ۵ معکوس خواهد شد که می تواند در سه ماهه سوم امسال قیمت آن را حتی تا سطح ۱۱۷٫۷۰۹ بالا بکشاند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۱۶۴٫۷۲ (بالاترین سطح فوریه ۱۹۸۵) به ۷۰٫۶۹۸ (پایین ترین سطح مارس ۲۰۰۸) قرار دارد. با این حال هدف واقع بینانه ما در این مدت افزایش قیمت آن تا سطح ۱۰۱٫۷۹۷ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۱۲۱٫۰۲ (بالاترین سطح جولای ۲۰۰۱) به ۷۰٫۶۹۸ قرار دارد.

لازم به ذکر است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۹۲٫۸۸۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می تواند باعث کاهش کوتاه به سطح ۸۹٫۹۲۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شود. با این حال تا زمانیکه قیمت شاخص دلار آمریکا بالای سطح حمایت ۹۲٫۸۸۷ تثبیت شده است، خریداران را برای ادامه حرکت صعودی سه ماهه تا سطح ۱۰۱٫۷۹ وارد بازار خواهد کرد که این هدف را در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا