تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا امروز تا بدین جای کار سطح مقاومت ۱٫۱۱۸۷ به خوبی حفظ شده است و قیمت یورو همچنان با سطوح مقاومت مستحکم ۱٫۱۱۸۷ و ۱٫۱۲۲۹ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) و پس از آن سطح ۱٫۱۲۶۹ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) مواجه است.

در حرکت نزولی اگر قیمت یورو قادر به تثبیت کندل هفتگی در پایین سطح ۱٫۱۰۹۴ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) گردد، اهداف نزولی بعدی به ترتیب ۱٫۱۰۲۰ ، ۱٫۱۰۰۰ و پس از آن سطوح ۱٫۰۹۶۸ (پایین ترین سطح ۲۷ ژوئن) و ۱٫۰۹۰۶ (پایین ترین سطح ۲۴ ژوئن) خواهند بود.

هر چند اندیکاتورها نسبت به شروع حرکت اصلاحی کوتاه و مقطعی یورو هشدار می دهند اما تا زمانیکه قیمت یورو پایین سطوح مقاومت ۱٫۱۲۲۹ و ۱٫۱۲۶۹ قرار دارد، کماکان فشار نزولی بر یورو وجود دارد و سطوح مقاومت می بایست مورد توجه فروشندگان قرار گیرند و این امر بر روند حرکت یورو تاثیر خواهد گذاشت.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا نیز برای امروز اخبار فاندامنتال و سخنان مارک کارنی ریس بانک مرکزی انگلیس در خصوص گسترش سیاست های پولی تسهیلی نشانه هایی خوبی برای تعیین جهت نزولی پوند خواهند بود. امروز در لابه لای سخنرانی کارنی به وضعیت احتمال کاهش نرخ بهره انگلیس در جلسه آینده بانک مرکزی انگلیس توجه داریم زیرا کاهش نرخ بهره و توسعه سیاست های انبساطی انگلیس به تضعیف هر چه بیشتر پوند خواهد انجامید.

پوند بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در شرایط بسیار وخیمی قرار دارد و و در صورت شکسته شدن سطح ۱٫۳۱۱۴ (پایین ترین سطح ۲۷ ژوئن ۲۰۱۶) در میان مدت احتمال سقوط تا سطوح ۱٫۲۹۴۸ (پایین ترین سطح ۹ سپتامبر ۱۹۸۵) و ۱٫۲۴۸۰ (پایین ترین سطح مه ۱۹۸۵) بوجود خواهد آمد. سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱٫۳۳۶۰ و ۱٫۳۵۳۳ تشکیل شده اند.

امروز همچنین شرکت سرمایه گذاری Standard Life یکی از بزرگترین صندوق املاک بریتانیا نیز اعلام نمود که تمامی معاملات خود را در املاک و مستغلات انگلیس به حالت تعلیق درآورده است و این خبر عامل اصلی نزول جدی امروز پوند در برابر ارزهای اصلی بوده است به طوری که زوج ارز GBPUSD به پایین ترین حد خود در ۳۱ ساله گذشته رسید و به نظر می رسد که این روند نزولی به سوی سطح ۱٫۳۰۰۰ و پایین تر همچنان ادامه داشته باشد.

در سایر تحولات برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، همانطور که در چارت پایین دیده می شود پیش بینی می کنیم قیمت آن در هفته جاری در نزدیکی سطح ۹۵٫۰۴۴ مورد حمایت قرار گیرد و بعد از آن به سوی سطح ۹۷٫۰۶۸ افزایش یابد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است شاخص دلار آمریکا در موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۹۱٫۹۱۹ (پایین سطح ۳ مه) قرار دارد و در این موج قادر است تا سطح ۹۷٫۰۶۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) صعود کند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۹۶٫۵۱۷ بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی قرار داشت که موقتا مانع از استمرار موج افزایشی c شده است و همین امر باعث برگشت و اصلاح قیمت آن به سوی خط روند نزولی رسم شده از سطح ۹۹٫۸۲۹ (بالاترین سطح ۲۹ ژانویه) گردیده است.

این خط روند نزولی رسم شده نشان می دهد که سطح حمایت بر روی ۹۵٫۰۴ قرار دارد که این سطح مماس با این خط روند نزولی می باشد. در هفته جاری سطح مقاومت قیمت دلار آمریکا بر روی سطح ۹۶٫۱۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود باعث از سرگیری روند افزایشی در موج c می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا