تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل دیروز همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری به سوی سطوح حمایت ۴۷۹۴ و ۴۷۸۷ دلار/تن اصلاح کند و این موضوع را عدم توانایی قیمت مس در شکست سطح مقاومت ۴۹۴۷ در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت مس در موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) تشکیل شده است و این موج تحت کنترل یک سری سطوح فیبوناچی و پروجکشن قرار گرفته است.

در نمودار زیر این حرکت اصلاحی و ریتریسمنت براساس موج نزولی از سطح ۵۰۹۱ (بالاترین سطح ۲۲ آوریل) به ۴۴۸۳ (پایین ترین سطح ۹ ژوئن) تشکیل شده است که نشاندهنده سطح مقاومت بر روی ۴۹۴۷ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار گرفته است. در نزدیکی آن سطح مقاومت دیگری بر روی ۴۹۸۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج C) وجود دارد که این منطقه را تبدیل به مقاومت مس کرده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت مس با نزدیک شدن به این سطح مقاومت مقداری به نرخهای پایین سطح ۴۸۵۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برگشته است و هم اکنون در حال کاهش به سوی سطح ۴۷۹۴ و ۴۷۸۷ می باشد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی قرار دارند.

از نظر تحلیل تکنیکال به باور ما تثبیت قیمت مس در بالای سطح مقاومت ۴۹۸۵ برای شروع حرکت صعودی لازم است در غیر این صورت برای امروز ممکن است مقداری به سوی سطوح ۴۷۹۴ و ۴۷۸۷ دلار/تن اصلاح داشته باشد که این اهداف را در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تحلیل دیروز همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۱۶۱۲ دلار/تن کاهش یابد که این حرکت کاهشی را شکسته شدن سطح حمایت بر روی ۱۶۳۵ نشان داده است و پتانسیل کاهش بیشتر قیمت را ایجاد نموده است که در نمودار زیر مشخص گردیده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۸۶ (بالاترین سطح ۲۹ آوریل) قرار دارد که شکسته شده است و هم اکنون راه برای ریزش قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۶۱۲ فراهم است و به باور ما این موج می تواند قیمت این فلز را تا سطح ۱۵۷۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) پایین بکشاند.

در چارت پایین سطح حمایت بعدی بر روی ۱۶۱۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود که محل برخورد قیمت با کف الگوی گوه می باشد. در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۳۵ تنها باعث افزایش محدود و جزئی قیمت تا سطح ۱۶۴۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

در مجموع برای امروز پیش بینی می کنیم، قیمت آلومینیم آلیاژی در سطوح پایین سطح ۱۶۳۵ قرار گیرد و با توجه به نوسانات کلی بازار، احتمال شروع حرکت نزولی به ترتیب تا سطوح ۱۶۱۲ و ۱۵۹۴ و پس از آن سطح ۱۵۷۶ دلار/تن وجود دارد که این اهداف را در چارت پایین به وضوح مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم