تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز تا بدین لحظه قیمت معاملات لحظه ای اونس طلا در مسیری خنثی بین سطوح ۱۳۵۸ و ۱۳۷۵ قرار گرفته است اما روند اصلی (صعودی) خود را حفظ کرده است. برای امروز بسته شدن کندل دو ساعته در بالای سطح ۱۳۷۵ (خط فیبوناچی ۱۰۷ درصدی) تاییدی برای امتداد حرکت صعودی تا سطوح ۱۳۸۴ و  ۱۳۹۴ خواهد بود. در حرکت اصلاحی نیز پس از سطح ۱۳۵۸ حمایت بعدی بر روی سطح ۱۳۵۱ دیده می شود که در چارت پایین مشخص است.

از نظر تحلیل تکنیکال، اگر قیمت اونس طلا به هر دلیلی موفق به شکست سطح مقاومت ۱۳۷۵ نشود، چنین به نظر می رسد که حرکت پنج موجی از سطح ۱۳۰۵ تکمیل شده است و احتمال اصلاح و برگشت تا سطوح ۱۳۵۱ و ۱۳۳۹ بوجود می آید. در غیر این صورت اگر قیمت بتواند به بالای سطح ۱۳۷۵ برسد سیگنال خرید با هدفهای ۱۳۸۴ و ۱۳۹۴ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد.

امروز برغم افزایش بازارهای سهام آسیا، قیمت اونس طلا همچنان در نزدیکی بالاترین سطح ۲ ساله گذشته خود در نوسان است و با سطح مقاومت ۱۳۷۵ و حمایت ۱۳۵۸ مواجه است. امروز و فردا با اعلام آمارهای اقتصادی مهم از آمریکا (آمارهای اشتغال خصوصی و غیر کشاورزی آمریکا) معامله گران در انتظار شروع یک حرکت، پس از چند روز حرکت خنثی بین سطوح ۱۳۵۸ و ۱۳۷۵ هستند و معامله گران منتظر شکست یکی از سطوح فوق هستند.

در صورتجلسه شب گذشته، اعضای بانک مرکزی آمریکا در جلسه ماه ژوئن معتقد بودند قبل از افزایش نرخ بهره می بایست به انتظار بمانند تا تاثیر پیامدهای ناشی از رای مردم بریتانیا در مورد خروج این کشور از اتحادیه اروپا (Brexit) مشخص گردد و در مجموع بر این باوریم که شرایط بازارهای مالی همچنان به نفع اونس طلا در جریان خواهد بود.

اکنون قیمت در بالای نرخ ۱۳۵۸ قرار دارد و در صورت شکست سطح مقاومت ۱۳۷۵ سیگنال افزایش قیمت تا نرخ ۱۳۷۹ و ۱۳۸۴ را نشان خواهد داد و با عبور قیمت از این سطوح، هدف افزایشی بعدی در نرخهای ۱۳۹۴ و ۱۴۰۰ نمایان خواهد بود و همچنان که سابقه بازار نشان داده است  قیمت جهانی اونس طلا نقش دارایی مطمئن (safe- haven) را داشته و معامله گران تمایل بیشتری به آن نشان می دهند.

در حال حاضر بازار ترجیح داده تا به انتظار روشن شدن وضعیت بازار کار آمریکا و شاخص آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا (NFP) در روز جمعه باشد و سکوت این چند روز بازار بین سطوح ۱۳۵۸ و ۱۳۷۵ نیز در واقع به همین دلیل بوده است و بطور کل نیز این طبیعت بازار است که روزهای قبل از خبرهای مهم به دلیل انتظار شدید معامله گران برای خبر مورد نظر، شاهد حرکت تند و تیزی نیستیم که امروز نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

ماه مه ۳۸۰۰۰ شغل به اقتصاد این کشور اضافه شد که عدد بسیار پایینی می باشد برای ماه ژوئن اکثریت فعالان بازار عددی در حدود ۱۷۰۰۰۰ را انتظار دارند. امروز آمار اشتغال بخش خصوصی آمریکا (ADP) اعلام می شود که می تواند تا حدی مشخص کننده گزارش اشتغال ماه ژوئن (NonFarm payrolls) باشد که روز جمعه منتشر خواهد شد.

آمار موجودی کل ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) با اندکی کاهش  (۰٫۲۸- تن)  به ۹۸۲٫۴۴ تن رسید اما همچنان بالاترین ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر در ۳ ساله گذشته محسوب می شود و این خریدهای گسترده صندوق اسپایدر پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند روند حرکت افزایشی اونس طلا را تحت تاثیر خود قرار دهد.

بدین ترتیب می توان انتظار داشت با عبور قیمت اونس طلا از سطح مقاومت ۱۳۷۵ بازار به سوی نرخ های ۱۳۸۴ و ۱۳۹۴ و بالاتر حرکت کند که این اهداف در نمودار ارسالی مشخص شده اند. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا در ساعت ۱۶:۴۵ به وقت تهران  آمار اشتغال بخش خصوصی آمریکا (پیش بینی بازار ۱۵۹۰۰۰ ، رقم قبلی ۱۷۳۰۰۰) و در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا (پیش بینی بازار ۲۷۰۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۶۸۰۰۰) اعلام می شوند که این اخبار می توانند بر قیمت اونس طلا تاثیر گذار باشند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا