تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری بین سطوح ۴۷٫۴۲ و ۴۷٫۹۲ دلار/بشکه در نوسان باشد تا بعد از شکسته شدن یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص گردد. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۴۵٫۸۳ (پایین ترین سطح ۱۷ ژوئن) به ۵۰ (بالاترین سطح ۲۹ ژوئن) قرار گرفته اند.

برای امروز چنانچه قیمت به بالای سطح ۴۷٫۹۲ برسد سیگنال خرید تا سطح ۴۸٫۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و چنانچه به پایین سطح حمایت ۴۷٫۴۲ برسد باعث کاهش به سوی سطح ۴۶٫۸۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود. تمایلات بازار بیشتر نشان می دهد که شانس افزایش قیمت به بالای سطح ۴۷٫۹۲ کمی بیشتر است.

براساس الگوی گوه (Wedge) قیمت آن پس از برخورد به کف کانال الگو در حال افزایش به سوی سطح سقف کانال این الگو یعنی سطوح ۴۹٫۰۲ و ۴۹٫۳۹ می باشد که اولین هدف را می توان در سطح ۴۸٫۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) پیش بینی کرد که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

براساس آنچه که در نمودار پایین مشخص است قیمت نفت آمریکا از نزدیکی سطح ۴۵٫۸۳ احیا شده است و هم اکنون در تلاش برای شکست سطح مقاومت ۴۸٫۰۶ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) است که اگر موفق به شکست آن شود سیگنال خرید نفت آمریکا تا سطوح ۴۸٫۴۱ و ۴۹٫۰۲ صادر خواهد کرد. هر چند قیمت آن در روند خنثی بین سطوح ۴۷٫۴۲ و ۴۷٫۹۲ در نوسان بوده است اما احتمال شکست ۴۷٫۹۲ و افزایش به بالای سطح ۴۸٫۰۶ وجود دارد.

برای امروز سطوح حمایت کلیدی بر روی نرخهای ۴۶٫۸۱ ، ۴۵٫۸۳ ، ۴۵٫۴۰  و پس از آن سطوح ۴۴٫۸۳ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) و ۴۴٫۴۵ دلار/بشکه (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) قرار دارند. امروز اعلام میزان ذخایر نفتی آمریکا (پیش بینی بازار ۲٫۲۵۰- میلیون بشکه) در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران بر قیمت نفت تاثیر گذار خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن چنانچه بتواند از سطح مقاومت ۴۹٫۳۵ دلار/بشکه عبور کند سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۴۹٫۸۹ و ۵۰٫۷۵ صادر کند که این اهداف را در چارت پایین مشاهده می کنید.

همانطور که در نمودار زیر تایم فریم ۱ ساعته دیده می شود این سطح مقاومت ۴۹٫۳۵ بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) تشکیل شده است که برای امروز اگر بتواند با قدرت از سطح مقاومت ۴۹٫۳۵ عبور کند می تواند به ترتیب تا سطوح ۴۹٫۸۹ و ۵۰٫۷۵ افزایش یابد.

در چنین وضعیتی خریداران نفت برنت با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد که در چارت پایین مشخص است. از این رو برای امروز قیمت نفت برنت با سطح مقاومت ۴۹٫۳۵ مواجه است و می بایست با قدرت از این سطح عبور کند تا سیگنال خرید به ترتیب تا سطوح ۴۹٫۸۹ و ۵۰٫۷۵ صادر کند. در حرکت اصلاحی سطح حمایت بر روی ۴۸٫۴۹ تشکیل شده است.

لازم به ذکر است در صورت شروع حرکت نزولی، تنها بازگشت قیمت نفت برنت به پایین سطح حمایت ۴۸٫۴۹ می تواند هدف های ۴۷٫۷۹ و ۴۷٫۰۹ را نمایان سازد و در صورت شکسته شدن این سطوح، هدف بعدی رسیدن به نرخهای ۴۶٫۲۳ و ۴۵٫۶۴ خواهد بود که این سناریو فعلا برای امروز مورد توجه ما نیست. خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته نیز بر روی سطح ۴۵٫۶۹ قرار گرفته است.

همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم امروز بازار نفت در انتظار اعلام آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت در ایالات متحده در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران است تا حرکت بعدی قیمت نفت برنت مشخص شود و  با شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹٫۳۵ بازار را برای افزایش تا سطح ۴۹٫۸۹ دلار/بشکه آماده تر خواهد ساخت که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت