تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در اطراف سطح ۴۷۱۵ دلار/تن مورد حمایت قرار گیرد و به احتمال زیاد مدتی در بین سطوح ۴۷۸۷ و ۴۷۱۵ در نوسان باشد و پس از آن دوباره تحت فشارهای نزولی قرار گیرد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۴۷۱۵ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۵۰۹۱ (بالاترین سطح ۲۲ آوریل) به ۴۴۸۳ (پایین ترین سطح ۹ ژوئن) تشکیل شده است و الگوی مثلثی که از سطح ۱۵ ژانویه شکل گرفته است به حرکت اصلاحی قیمت مس به سوی نرخهای ۴۶۲۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ دصدی) و ۴۵۰۰ (محل برخورد قیمت به کف الگوی مثلث) اشاره دارد.

همین الگوی بیانگر آن است که احتمال لمس دوباره سطح ۴۹۶۰ (بالاترین سطح ۴ جولای) کمی بعید به نظر می رسد و قیمت آن با سطوح مقاومت ۴۷۸۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) روبرو است و قویا پیش بینی می شود قیمت مس در معاملات امروز برای مدتی بین سطوح ۴۷۱۵ و ۴۷۸۷ در نوسان باشد و بعد از آن دوباره با کاهش مواجه شود.

برای امروز اعلام میزان رشد اشتغال بخش خصوصی آمریکا در روز پنجشنبه و تعداد اشتغال ماهانه غیر کشاورزی در روز جمعه، مهمترین اخبار اقتصادی این هفته از آمریکا هستند که بازار بورس فلزات لندن توجه زیادی به آنها خواهد داشت.

همانطور که در چارت زیر مشخص است قیمت در پایین سطح ۴۷۸۷ قرار دارد و در سطح ۴۷۱۵ نیز سطح حمایت جزئی تشکیل داده است. بسته شدن کندل دو ساعته قیمت در زیر این سطح تاییدی برای امتداد حرکت نزولی خواهد بود. در حرکت نزولی، تا رسیدن قیمت مس به نرخ ۴۶۲۶ و ۴۵۰۰ سطوح حمایت مهمی دیده نمی شود.

بنابراین انتظار می رود، تا زمانی که قیمت مس حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی بین سطوح ۴۷۱۵ و ۴۷۸۷ دلار/تن قرار داشته باشد که در نمودار پایین مشاهده می کنید و معامله گران در انتظار شروع یک روند حرکت، پس از مدتی در جا زدن قیمت در بین سطوح فوق هستند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۶۲۶ دلار/تن را مجدد لمس کند که این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی در نمودار زیر نشان داده است. در چارت زیر بازار چندان تمایلی به حرکت به بالای سطح ۱۶۶۴ نداشته و معامله گران ترجیح داده اند منتظر کاهش قیمت به سوی سطح حمایت ۱۶۲۶ بمانند.

همانطور که در چارت تایم فریم ۱ ساعته پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۱۶۸۶ (بالاترین سطح ۲۹ آوریل) به ۱۵۳۱ (پایین ترین سطح ۱۳ مه) تشکیل شده است که به احتمال زیاد امروز دو مرتبه لمس خواهد شد. برای شروع حرکت صعودی، می بایست قیمت به بالای سطوح ۱۶۶۴ و در ادامه ۱۶۷۲ برسد تا روند نزولی متوقف گردد.

در چارت پایین حرکت اصلاحی که قبلا در برخورد به این سطح حمایت رخ داده بود هم اکنون در پایین سطح مقاومت ۱۶۶۴ تکمیل شده است و به همین خاطر از نظر تحلیل تکنیکال موج نزولی از سطح ۱۶۷۲ از سرگرفته شده است. در نمودار زیر خط روند کانال از کانال صعودی در نمودار پایین نشان می دهد که هدف قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی سطح ۱۶۰۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) واقع شده است.

این در حالی است که سطح مقاومت بر روی ۱۶۶۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) دیده می شود و اگر از بالا این سطح به هر دلیلی با قدرت شکسته شود سیگنال افزیش قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۶۸۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) صادر خواهد کرد که این سناریو فعلا برای امروز مورد توجه ما نیست و همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم بیشتر احتمال کاهش مجدد قیمت آن به سوی سطح حمایت ۱۶۲۶ دلار/تن را پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم