تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم از نظر تحلیل تکنیکال در نمودار ۱ ساعته، حرکت پنج موجی قیمت اونس طلا از سطح ۱۳۰۵ (پایین ترین سطح ۲۸ ژوئن) در سطح ۱۳۷۵ تکمیل شده است و با توجه به عدم توانایی قیمت در عبور از خط روند نزولی رسم شده در نمودار هفتگی، چنانچه سطح حمایت ۱۳۵۰ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش به نزدیکی سطح ۱۳۳۹ می شود.

در حرکت صعودی تنها شکست سطوح مقاومت ۱۳۷۵ و ۱۳۷۹ سیگنال خرید صادر خواهد کرد و معامله گران به دقت و احتیاط این سطح مقاومت را تحت نظر دارند. هر چند اونس طلا برای گذر از مقاومت ۱۳۷۵ و ۱۳۷۹ تلاشهایی کرد اما موفق نشد و مجددا به محدوده تعادل خود در منطقه ۱۳۵۰ بازگشته است.

از نمایی بالاتر اگر به نمودار اونس طلا نگاه کنیم می بینیم که خط روند رسم شده که مماس با سطح ۱۳۷۹ می باشد خط مقاومت بسیار مهمی برای اونس طلا محسوب می شود. از ابتدای هفته ترجیع بند ما ذکر اهمیت آمار اشتغال آمریکا در روز جمعه بوده است و از ابتدای هفته خاطر نشان ساخته ایم که به دلیل انتظار بازار برای این گزارش مهم در روزهای پیش از آن انتظار موج بلندی را نداریم و بازار برای شکستن خطوط مهم به انتظار آمار اشتغال آمریکا می نشیند.

اگر به تایم فریم یک ساعته و چهار ساعته نگاه کنید متوجه سکوت بازار در روزهای پیشین می شوید. البته هر چند در تایم های کوچکتر شاهد امواجی بودیم اما این حرکات الاکلنگ گونه بیشتر نشاندهنده حالت بدون روند بازار بوده است تا ایجاد روندی قوی. بطوریکه مقاومتهای ۱۳۷۵ و ۱۳۷۹ و حمایت ۱۳۵۰ هنوز دست نخورده باقی مانده اند.

در قیمت اونس نقره نیز منطقه مابین  ۱۹٫۴۲ و ۲۰٫۵۰ همچون حصاری برای نقره عمل کرده است و هنوز بازار قدرت عبور از آن را نداشته است. مشکل بتوان تصور کرد که امروز نیز این وضعیت حفظ شود. انتظار داریم با اعلام این خبر شاهد ایجاد تحرکاتی در بازار اونس طلا و نقره خواهیم بود.

این خبر همواره یکی از تاثیر گذارترین اخبار بر بازارهای مالی است و امروز نیز مستثنی نخواهد بود. فی الواقع سکوت امروز بازار موئد این مسئله است که نوسان شدیدی بعد از ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران در راه است. در حال حاضر اونس طلا در منطقه ای مابین ۱۳۵۰ و ۱۳۷۵ در حال نوسان است و پس از خبر امروز قطعا یکی از این دو خط شکسته خواهند شد.

دیگر زوج ارزها و همچنین نقره نیز در فضای بدون روند و ثبات (Consolidation) بسر می برند و خبر امروز تکلیف بازار را برای روزهای آینده مشخص خواهد کرد. در حال حاضر بازار ترجیح داده تا به انتظار روشن شدن وضعیت بازار کار آمریکا و شاخص آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا (NFP) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران باشد و بطور کل نیز این طبیعت بازار است که ساعت های قبل از خبرهای مهم به دلیل انتظار شدید معامله گران برای خبر مورد نظر، شاهد حرکت تند و تیزی نیستیم که امروز نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

ماه مه ۳۸۰۰۰ شغل به اقتصاد آمریکا اضافه شد که عدد بسیار پایینی می باشد برای ماه ژوئن اکثریت فعالان بازار عددی در حدود ۱۷۵۰۰۰ را انتظار دارند. از سوی دیگر پیش بینی می شود آمار نرخ بیکاری آمریکا از %۴٫۷ به %۴٫۸ و آمار میانگین درآمدهای نقدی همانند رقم قبلی %۰٫۲ اعلام شود. آمار موجودی کل ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) نیز با ۴٫۱۵ تن کاهش به ۹۷۸٫۲۹ تن رسید و امروز می باید به انتظار شروع نوسانات قیمت اونس طلا بعد از آمار اشتغال آمریکا باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا