تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت آمریکا پیش بینی می شود با توجه به آنکه دیروز آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا کمتر از حد پیش بینی ها کاهش یافت، دوباره به سطح حمایت ۴۴٫۹۵ دلار/ بشکه پایین آید و شکست سطوح حمایت ۴۴٫۹۵ و ۴۴٫۸۸ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) سیگنال فروش تا سطوح ۴۴٫۴۲ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۴۴٫۱۶ صادر خواهد کرد.

از نظر تحلیل تکنیکال مقاومتهای امروز در نزدیکی سطوح ۴۶٫۰۰ و ۴۶٫۳۹ قرار دارند و امروز بازار نیز به شدت منتظر خبر آمار اشتغال آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران مانده است. از نظر تحلیل تکنیکال پیش بینی ما برای امروز کاهش قیمت نفت است و با هم تا خبر آمار اشتغال آمریکا منتظر می مانیم.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت نفت آمریکا در موج نزولی قدرتمند C قرار دارد که در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای ریزش تا سطح ۴۴٫۱۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است و الگوی تکنیکال گوه نیز به همین هدف ۴۴٫۱۶ اشاره دارد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که سطح حمایت ۴۴٫۹۵ (خط فیبوناجی ۸۶٫۴ درصدی) موقتا به عنوان سطح حمایت قیمت نفت عمل کرده است که موجب حرکت اصلاحی جزئی شده است و ما انتظار داریم این حرکت برگشتی در حوالی سطح مقاومت ۴۶٫۰۰ (مماس با خط روند پایینی الگوی گوه) تکمیل شود و پس از آن دوباره فروشندگان وارد بازار شوند.

تحلیل و بررسی نمودار روزانه قیمت نفت آمریکا نیز هدف پایین تر از سطوح ۴۴٫۹۵ و ۴۴٫۱۶ یعنی سطح ۴۱٫۸۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۲۶٫۰۵- پایین ترین سطح ۱۱ فوریه – به ۵۱٫۶۷ – بالاترین سطح ۹ ژوئن) را نشانه گرفته است که این هدف در چارت روزانه به وضوح مشخص شده است.

بنابراین با جرات می توان گفت، مهمترین خبر امروز آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا است و در انتظار نوسانات شدید نفت آمریکا پس از خبر امروز خواهیم ماند. در چارت روزانه شکسته شدن سطح ۴۵٫۶۲ و تثبیت قیمت پایین آن برای فعال شدن پوزیشن فروش با هدفهای ۴۴٫۹۵ و ۴۴٫۱۶ دلار/بشکه لازم است که در دو چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم با توجه به آنکه دیروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا کمتر از حد پیش بینی ها کاهش یافت، بتواند دوباره به سطح حمایت ۴۶٫۲۳ دلار/بشکه ریزش کند و با شکست آن سیگنال فروش به ترتیب تا سطوح ۴۵٫۸۸ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) ، ۴۵٫۶۴ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) ، ۴۵٫۵۶ (خط میانگین متحرک ۲۱ هفته) و ۴۴٫۸۳ صادر کند. سطوح مقاومت روزانه به ترتیب بر روی ۴۷٫۰۹ و ۴۷٫۷۹ قرار دارند.

همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم امروز بازار نفت در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران در انتظار اعلام آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP) در ایالات متحده است. در چارت پایین به وضوح مشخص است که این سطح حمایت ۴۶٫۲۳ بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) تشکیل شده است و قیمت نفت برنت در این موج قادر است تا سطح ۴۴٫۸۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) ریزش کند.

از نظر تحلیل تکنیکال بررسی سطوح فیبوناچی در نمودار روزانه از موج افزایشی ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تا سطح ۵۲٫۸۶ به هدف نزولی ۴۳٫۰۲ اشاره دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و مماس با خط روند پایینی کانال رسم شده می باشد. در هر صورت برای امروز و کوتاه مدت هدف واقع بینانه کاهش قیمت آن به سطح ۴۵٫۶۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می باشد که در چارت ۱ ساعته به وضوح مشخص است.

لازم به ذکر است سطح مقاومت قیمت نفت برنت نیز بر روی سطح ۴۷٫۰۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود باعث افزایش کوتاه و جزئی قیمت آن به سوی سطح ۴۷٫۷۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود در غیر این صورت بر این باوریم که حرکت کاهشی قیمت نفت برنت ادامه خواهد داشت و کاهش قیمت آن به پایین سطح ۴۶٫۲۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) فرصت مناسبی برای ورود بیشتر فروشندگان با حد تارگت ۴۵٫۶۴ و ۴۴٫۸۳ دلار/بشکه فراهم خواهد کرد که در دو چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت