تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز در قیمت اونس طلا الگوی سقف دوقلوی در نمودار ساعتی در نزدیکی سطح ۱۳۷۵ فعال گردیده است و تا زمانی که سطوح مقاومت ۱۳۷۵ و ۱۳۷۹ با قدرت شکسته نشده، احتمال افزایش تقاضا و حرکت به سمت کانال ۱۴۰۰ فعلا وجود ندارد و ممکن است دوباره با اصلاح به سوی سطوح ۱۳۵۰ و ۱۳۳۵ (پایین ترین سطح ۸ جولای) مواجه شود.

از آنجاییکه امروز خبر خاصی در تقویم اقتصادی دیده نمی شود، انتظار داریم حرکت قیمت اونس طلا تا زمانیکه پایین سطوح مقاومت ۱۳۷۵ (خط فیبوناچی ۱۰۷ درصدی) و ۱۳۷۹ (مماس با خط روند) قرار دارد، با حرکت اصلاحی روبرو شود. در نمودارهای زیر مشخص است که اگر سطوح مقاومت ۱۳۷۵ و ۱۳۷۹ همچنان حفظ شوند، قیمت کماکان مابین نرخهای خنثی بین ۱۳۷۵ و ۱۳۳۵ حرکت خواهد کرد.

عدم قطعیت بازارها پس از خروج انگلیس از اتحادیه برای چندمین بار متوالی قیمت اونس طلا به نزدیکی سطح مقاومت ۱۳۷۵ بالا کشاند اما هنوز موفق به شکست قدرتمند این سطح نشده است. از نظر تحلیل فاندامنتال این دیدگاه در بازار وجود دارد که برغم افزایش آمار اشتغال آمریکا، بانک فدرال رزرو به خاطر نگرانی بازارهای جهانی از خروج انگلیس از اروپا عجله ای برای افزایش نرخ بهره ندارد و نوسانات اخیر بازار نشان میدهد که تقاضای سرمایه گذاران هنوز بالا است و در صورت عبور از منطقه مقاومت ۱۳۷۵ – ۱۳۷۹ تقاضای خرید اونس طلا افزایش خواهد یافت.

روز جمعه آمار اشتغال در ایالات متحده به خاطر رشد اشتغال بخش تولیدات با افزایش قابل توجهی روبرو شد که نشانه ای در جهت سرعت رشد اقتصادی است اما رشد اندک سطح دستمزدها باعث خواهد شد تا بانک فدرال رزرو آمریکا موضع محتاطانه ای در مورد افزایش نرخ بهره اتخاذ نماید. پیش بینی می شود، استمرار نگرانی ها از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در میان مدت مدت منجر به افزایش فشارهای نزولی پوند گردد.

بازار های سهام آسیا عمدتا به خاطر رشد شاخص سهام نیکی ژاپن و اعلام قوی آمار اشتغال آمریکا با افزایش روبرو شدند و شاخصهای سهام آسیا به بالاترین حد در ۴ هفته اخیر رسیدند اما عواقب بلند مدت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان نرخ بازدهی اوراق قرضه کشورهای بزرگ جهان را در سطوح پایین نگه داشته است و احتمال افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در ماه جولای بعید است.

امروز همچنین مشخص شد که آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) با ۲٫۹۷ تن افزایش به ۹۸۱٫۲۶ تن رسید که این بالاترین میزان ذخایر این صندوق از جولای ۲۰۱۳ به این سو است. براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه ی بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

البته باید توجه داشت مدیران این صندوق سرمایه گذاری بیشتر ترجیح می‌دهند در راستای روند اصلی قیمت اونس طلا در میان مدت و بلند مدت به معامله بپردازند تا نوسانات روزانه. از آنجاییکه در بازار آمریکا اخبار چندانی منتشر نخواهد شد، از منظر تحلیل تکنیکال بازار به انتظار شکست یکی از سطوح ۱۳۵۰ یا ۱۳۷۹ باقی خواهد ماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا