تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۴۴٫۱۶ دلار/بشکه کاهش داشته باشد که این حرکت نزولی را بررسی دقیق تر امواج الیوت و سطوح فیبوناچی به وضوح نشان داده اند. همانطور که در چارت پایین به وضوح مشخص است قیمت نفت آمریکا در موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۱٫۶۷ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال در این موج قادر است تا سطح ۴۴٫۱۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) ریزش داشته باشد و الگوی گوه که از سطح ۵۱٫۶۷ ساخته شده است نیز بیانگر آن است که قیمت نفت آمریکا در موج C ممکن است به نرخهای پایین تر ۴۴٫۱۶ ریزش کند. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۴۵٫۵۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) خواهد بود.

برای امروز تا هنگامیکه سطح مقاومت ۴۵٫۵۴ پابرجاست، انتظار می رود حرکت کاهشی به ترتیب تا سطوح ۴۴٫۱۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) ، ۴۳٫۳۱ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) و ۴۲٫۷۸ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) ادامه یابد. این موضوع همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم می تواند حرکت نزولی قیمت نفت آمریکا را بیشتر به نرخهای پایین تر ۴۴٫۱۶ دلار/بشکه هدایت کند که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۶٫۲۳ دلار/بشکه را بشکند و به ترتیب تا سطوح ۴۵٫۶۴ و ۴۴٫۸۳ کاهش یابد. همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) قرار گرفته است.

به باور ما قیمت نفت برنت در این موج از توانایی و قدرت زیادی برای ریزش تا سطح ۴۴٫۸۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است با این حال هدف نزدیک و واقع بینانه را می توان در سطح ۴۵٫۶۴ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی قرار دارد، پیش بینی کرد.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که سطح حمایت ۴۶٫۲۳ دوبار موجب حرکت اصلاحی قیمت نفت برنت شده و احتمال اینکه برای بار سوم شاهد حرکت اصلاحی باشیم بسیار بعید است و برای امروز محتمل ترین سناریو ممکن آن است که سطح حمایت ۴۶٫۲۳ با قدرت شکسته شود و سیگنال فروش تا سطح ۴۵٫۶۴ صادر نماید.

لازم به ذکر است که در حرکت اصلاحی سطح مقاومت قیمت نفت برنت بر روی ۴۷٫۰۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود باعث اصلاحی جزئی و کوتاه آن به سوی سطح ۴۷٫۷۹ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود که این سناریو برای امروز کمی بعید به نظر می رسد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت