تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطوح حمایت ۴۶۷۵ و ۴۶۶۵ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطوح با قدرت شکسته شوند سیگنال فروش به سوی سطح ۴۵۹۵ صادر خواهد کرد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی در نمودار زیر به وضوح نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت ویو عمق حرکت کاهشی قیمت از سطح ۴۹۶۰ (بالاترین سطح ۴ جولای) در قالب پنج موج شکل گرفته است که موج برگشتی و اصلاحی اخیر قیمت از سطح ۴۶۸۲ (پایین ترین سطح ۸ جولای) در قالب موج چهارم یعنی موج ۴ انجام گرفته است.

به باور ما این موج اصلاحی به احتمال خیلی زیاد در نزدیکی سطح ۴۷۳۰ پایان می یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۴۵۸۸ (پایین ترین سطح ۲۴ ژوئن) به ۴۹۶۰ قرار دارد و پس از آن می بایست منتظر از سرگیری روند نزولی قیمت مس در موج پنجم یعنی موج ۵ باشیم که در این موج می تواند قیمت آن را تا سطح ۴۵۹۵ پایین بکشاند.

از نظر تحلیل تکنیکال این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۴۴۸۳ (پایین ترین سطح ۹ ژوئن) به ۴۹۶۰ تشکیل شده است. لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی در موج ۴ محدود به سطح مقاومت ۴۷۷۴ دلار/تن (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۱۶۸۶ دلار/تن صعود کند که این حرکت افزایشی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۶۴ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می کنید این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج کاهشی ۱۶۸۶ (بالاترین سطح ۲۹ آوریل) به ۱۵۳۱ (پایین ترین سطح ۱۳ مه) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته است.

پیش از این، سطح مقاومت ۱۶۶۴ به عنوان آخرین مقاومت در برابر افزایش قیمت به سوی ۱۶۸۶ عمل می کرد که امروز با قدرت شکسته شد و هم اکنون راه برای صعود بیشتر تا سطح ۱۶۸۶ هموار شده است. در چارت زیر روند افزایشی رسم شده نیز به هدف ۱۶۸۶ اشاره دارد.

لازم به ذکر است که در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت آن بر سطح ۱۶۴۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) است که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود منجر به بازگشت حرکت کاهشی به سوی سطح ۱۶۲۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می گردد.

در هر صورت برای امروز محتمل ترین سناریوی ممکن بازار آن است که قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۶۸۶ صعود کند و نتیجه چنین صعودی در نمودار روزانه بیشتر قابل مشاهده است و الگوی افزایشی پدیدار شده است که می‌تواند موجب استمرار حرکت صعودی قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۶۸۶ دلار/تن شود که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم