تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم قیمت آن در هفته جاری به سوی سطح مقاومت ۹۷٫۰۶۸ افزایش یابد و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید دیگر تا سطوح مقاومت بعدی ۹۷٫۶۵ و ۹۸٫۰۲ صادر خواهد کرد.

براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۹۱٫۹۱۹ (پایین ترین سطح ۳ مه) قرار دارند. همانطور که در چارت پایین می بینیم در کوتاه مدت این موج از قدرت و توانایی زیادی برای افزایش تا سطح ۹۷٫۰۶۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

از منظر تحلیل تکنیکال با توجه به کف بالا و پایین بین روزهای ۳ مه و ۲۳ ژوئن هدف شارپی بر روی سطح ۹۹ پیش بینی می شود که این به معنای شکست سریع سطح مقاومت ۹۷٫۰۶۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و افزایش بیشتر قیمت شاخص دلار آمریکا در هفته جاری می باشد. در این صورت برای قیمت آن نرخهای ۹۷٫۶۵ و ۹۸٫۰۲ را در روزهای آتی می توان پیشاپیش انتظار داشت که در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی آن و هدف بعدی مشخص شده اند.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا اخبار خاصی منتشر نخواهد شد و از این رو جریان نوسانات مقداری در مسیر ریسک پذیری ادامه خواهد داشت. در زوج ارز یورو – دلار آمریکا قیمت آن در تایم فریم دیلی (روزانه) کماکان در محدوده پایین سطح ۱٫۱۰۹۱ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) تثبیت شده است و با توجه به روند نزولی قیمت و تثبیت قیمت بالای خط میانگین ۲۰۰ روزه احتمال کاهش قیمت به ترتیب تا سطوح ۱٫۱۰۰۰ ، ۱٫۰۹۶۸ (پایین ترین سطح ۲۷ ژوئن) و پس از آن سطح ۱٫۰۹۰۶ (پایین ترین سطح ۲۴ ژوئن) وجود دارد.

در زوج ارز پوند- دلار آمریکا نیز با توجه به گمانه زنی بازار از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس در هفته جاری، حرکت نزولی پوند در کوتاه مدت و میان مدت و حتی بلند مدت همچنان پایدار خواهد ماند. انتظار برای کاهش نرخ بهره بانکی انگلیس، به پوند امکان سقوط بیشتر را خواهد داد و خصوصاً انتظار می رود با کاهش شدید بازدهی اوراق قرضه انگلیس (Gilt) پوند بیش از سایر ارزها در مقابل دلار آمریکا تضعیف شود.

در این صورت از نظر تحلیل تکنیکال برای پوند در روزهای آتی نرخهای ۱٫۲۷۷۹ (پایین ترین سطح ۶ جولای ۲۰۱۶) و ۱٫۲۶۱۵ (کف کانال نزولی روزانه) و پس از آن سطح ۱٫۲۴۸۰ (پایین ترین سطح ماه مه سال ۱۹۸۵) را می توان پیشاپیش انتظار داشت. برای امروز سطوح مقاومت پوند به ترتیب بر روی ۱٫۳۰۲۰ و ۱٫۳۰۴۷ (بالاترین سطح ۷ جولای) قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا