تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در قیمت اونس طلا تحلیل روز گذشته همچنان مورد توجه است و الگوی سقف دوقلوی در نمودار ساعتی در نزدیکی سطح ۱۳۷۵ فعال گردیده است و تا زمانی که سطوح مقاومت ۱۳۷۵ و ۱۳۷۹ با قدرت شکسته نشده، احتمال افزایش تقاضا و حرکت به سمت کانال ۱۴۰۰ فعلا وجود ندارد و ممکن است دوباره با اصلاح به سوی سطوح ۱۳۵۰ و ۱۳۳۵ (پایین ترین سطح ۸ جولای) مواجه شود.

از آنجاییکه امروز خبر خاصی در تقویم اقتصادی دیده نمی شود، انتظار داریم حرکت قیمت اونس طلا تا زمانیکه پایین سطوح مقاومت ۱۳۷۵ و ۱۳۷۹ قرار دارد، با حرکت اصلاحی روبرو شود. در نمودارهای زیر مشخص است که اگر سطح مقاومت ۱۳۷۵ و ۱۳۷۹ (مماس با خط روند رسم شده) همچنان حفظ شود، قیمت کماکان مابین نرخهای خنثی بین ۱۳۷۵ و ۱۳۳۵ حرکت خواهد کرد.

اونس طلا همچنان بین سطوح ۱۳۵۰ و ۱۳۷۵ در نوسان است و افزایش بازارهای سهام بین الملل و ارزیابی فعالان بازار از اینکه آمار مثبت اخیر آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا می تواند نرخ بهره بانک فدرال رزرو را در سال جاری افزایش دهد یا نه، باعث نوسانات خنثی قیمت در نزدیکی سطح ۱۳۵۰ شده است. امروز بازارهای سهام آسیا به بالاترین سطح ۲٫۵ ماهه گذشته افزایش یافته اند که این بدنبال افزایش شب گذشته بورس سهام آمریکا به رکورد جدید اتفاق افتاده است.

عمده ی دلیل این افزایش بازارهای سهام و جریان ریسک پذیری، آمارهای مثبت اقتصادی آمریکا و بیشتر شدن انتظارات بازار از تدوین بیشتر محرکهای مالی و اقتصادی سیاست گذاران جهان گزارش شده است. از روز جمعه که آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا (NFP) مقداری باعث تقویت انتظارات از افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا شده است، این موضوع موجب برگشت قیمت اونس طلا از سطح ۱۳۷۵( بالاترین سطح ۲ ساله گذشته) به سطح حمایت ۱۳۵۰ شده است.

هر چند در کوتاه مدت قیمت انس طلا با سطوح مقاومت در نزدیکی منطقه ۱۳۷۵ – ۱۳۷۹ مواجه است اما از آنجایی که به خاطر خروج انگلیس از اروپا احتمال نمی رود نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به زودی افزایش یابد، حرکت اصلاحی و نزولی قیمت اونس طلا با سطح حمایت اولیه در نرخ ۱۳۵۰ و پس از آن با سطوح حمایت در نزدیکی منطقه ۱۳۳۹ و ۱۳۳۵ روبرو است.

استر جورج ریس بانک مرکزی کانزاس آمریکا و یکی از اعضای بانک فدرال رزرو ایالات متحده (FOMC) در سخنرانی روز گذشته خود اظهار داشت که نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بیش از حد در سطوح پایین قرار دارد و نسبت به افزایش نرخ بهره در جلسه بانک فدرال رزرو آمریکا اعلام آمادگی کرد. پس از سخنان استر جورج این انتظار در بازار بوجود آمده که موضوع افزایش نرخ بهره در میان اعضای بانک فدرال رزرو آمریکا موافقانی دارد.

امروز آقای دانیل تارلو از اعضای بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۱۷:۴۵ به وقت تهران و آقای جیمز بولارد رئیس بانک فدرال سنت لوئیس در ساعت ۱۸:۰۵ به وقت تهران در خصوص چشم انداز اقتصادی آمریکا سخنرانی خواهند داشت. آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) بدون تغییر ۹۸۱٫۲۵۶ تن اعلام شد که این میزان بالاترین ذخایر این صندوق از جولای ۲۰۱۳ به این سو است.

براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد. البته باید توجه داشت مدیران این صندوق سرمایه گذاری بیشتر ترجیح می‌دهند در راستای روند اصلی قیمت اونس طلا در میان مدت و بلند مدت به معامله بپردازند تا نوسانات و پیش بینی های روزانه.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا