تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت اونس طلا همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت آن دیروز پس از شکسته شدن سطح ۱۳۵۰ دوباره تا هدف ۱۳۳۵ پایین آمد و در نمودار زیر به سطوح حمایت ۱۳۳۳ و ۱۳۲۷ نزدیک شده است. هر چند پس از لمس ۱۳۲۷ مقداری به بالای سطح ۱۳۴۰ برگشته است اما برای امروز با مقاومت مهم در منطقه ۱۳۴۵ و ۱۳۴۹ مواجه است.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی سطوح فیبوناچی در صورتیکه سطح ۱۳۲۷ شکسته شود منجر به کاهش قیمت به ترتیب تا سطوح ۱۳۲۰ ، ۱۳۱۳ و ۱۳۰۷ می شود که این اهداف در نمودار زیر وجود دارند. در حرکت افزایشی نیز تنها تثبیت دو ساعته قیمت بالای سطوح مقاومت ۱۳۴۹ و ۱۳۵۰ از فشارهای نزولی می کاهد.

برای امروز بهتر است تا زمان شروع یک حرکت مشخص، به انتظار شکست یکی از سطوح ۱۳۲۷ یا ۱۳۵۰ ماند تا سیگنال صادر شود. قیمت اونس طلا در طی ۲۴ ساعته گذشته با روی کار آمدن نخست وزیر جدید انگلیس و افزایش سهام بین الملل در معاملات دیروز بیشترین کاهش روزانه در ۷ هفته گذشته را تجربه کرد.

به نظر می رسد با روی کار آمدن نخست وزیر جدید بریتانیا مقداری از نااطمینانی ها و بحران سیاسی انگلیس کاسته شده است و همین موضوع دیروز تمایلات بازار برای خرید دارایی های پرریسک (نظیر سهام) و فروش دارایی های امن و مطمئن (نظیر اونس طلا و ین ژاپن) را بیشتر کرد.

خانم ترزا می رهبر حزب محافظه کار و به عنوان نخست وزیر انگلیس معرفی شده است و قصد دارد با تشکیل یک دولت جدید فرایند خروج این کشور از اتحادیه اروپا را ایجاد  کند. در حال حاضر به نظر می رسد روند ریسک پذیری بار دیگر به بازارها بازگشته است با این حال، به غیر از موارد اشاره شده دلیل کافی و مشخصی برای این حرکت وجود ندارد و از این رو، نسبت به استمرار آن تردید است.

در حال حاضر با ادامه خوش بینی ها از آمار قوی اقتصادی آمریکا و اجرای سیاست های تطبیقی اقتصادی در کشورهای بزرگ، بازارهای بورس سهام آسیا به نزدیکی اوج خود در سال جاری افزایش یافته اند و شاخصهای سهام بین الملل درصد قابل توجهی از کاهش اخیر خود پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (Brexit) را جبران کرده اند و همین مساله امروز در بازار آسیا منجر به کاهش قیمت اونس طلا تا سطح ۱۳۲۷ (پایین ترین سطح ۲ هفته گذشته) گردید.

در نتیجه، بطور موقت مانع ادامه حرکت افزایشی اونس طلا شده است و در کوتاه مدت، بازار فعلاً توجهی به نگرانی های موجود در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ندارد. امروز آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) با ۱۶٫۰۴-  تن کاهش به ۹۶۵٫۲۲ تن تقلیل یافت که این میزان بیشترین کاهش روزانه اسپایدر از ۲ دسامبر ۲۰۱۵ به این سو است.

براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد. باید توجه داشت مدیران این صندوق سرمایه گذاری بیشتر ترجیح می‌دهند در راستای روند اصلی قیمت اونس طلا در میان مدت و بلند مدت به معامله بپردازند تا نوسانات و پیش بینی های روزانه.

امروز آقای پاتریک هارکر ریس بانک فدرال فیلادلفیا ساعت ۱۴:۳۰ به وقت تهران و رابرت استیون کاپلن رئیس بانک فدرال دالاس در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران در خصوص چشم انداز اقتصادی آمریکا سخنرانی خواهند داشت که سخنان آنها اگر به نکته خاصی اشاره کنند می تواند بر قیمت اونس طلا تاثیر گذار باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا