تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت آمریکا پیش بینی می کنیم پس از نزدیک شدن به سطح مقاومت ۴۷٫۰۹ دلار/بشکه و تکمیل شدن موج v تحت فشارهای نزولی به سوی سطح ۴۵٫۹۳ قرار گیرد و در صورت تایید این موضوع، احتمال شروع دور جدیدی از کاهش قیمت نفت آمریکا بعید نخواهد بود.

در چارت پایین به باور ما حرکت اصلاحی آغاز شده قیمت نفت از سطح ۴۴٫۴۲ (پایین ترین سطح ۱۱ جولای) به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۴۷٫۰۹ تکمیل خواهد شد و روند نزولی که قبلا از سطح ۵۱٫۶۷ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) شروع شده هنوز پایدار است. سطوح مقاومت بالای ۴۷٫۰۹ به ترتیب بر روی ۴۷٫۶۵ ، ۴۷٫۷۷ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۴۸٫۰۸ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) تشکیل شده اند.

در حرکت نزولی نفوذ قیمت نفت آمریکا به پایین سطح ۴۵٫۹۳ سیگنال فروش به ترتیب تا سطوح ۴۵٫۲۹ ، ۴۴٫۶۰ و ۴۴٫۱۸ صادر خواهد کرد که در نمودار زیر دیده می شود. قویا پیش بینی می شود که این موج در نزدیکی سطح ۴۷٫۰۹ تکمیل شود و پس از آن به پایین سطح ۴۶٫۴۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) کاهش یابد.

از نظر تحلیل تکنیکال در نمودار پایین کاملا به وضوح مشخص است که حرکت اصلاحی اخیر در قالب پنج موج صورت گرفته است که موج آخر یعنی موج v در حال اصلاح به سوی سطح مقاومت ۴۷٫۰۹ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال برغم حرکت اصلاحی شارپی که از سطح ۴۴٫۴۲ شاهد آن هستیم، باید توجه داشت که سیر نزولی قیمت نفت که از سطح ۵۱٫۶۷ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) شروع شده هنوز پایدار است و در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۴۵٫۹۳ سیگنال فروش تا سطوح ۴۵٫۲۹ و ۴۴٫۶۰ دلار/بشکه صادر خواهد کرد.

لازم به ذکر است امروز در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران تنها آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت در ایالات متحده (پیش بینی بازار ۲٫۹۵۰-  میلیون بشکه، رقم قبلی ۲٫۲۲۳-  میلیون بشکه) مورد توجه معامله گران نفت خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت پیش بینی می کنیم قیمت آن به این حرکت اصلاحی خود در نزدیکی سطح مقاومت ۴۸٫۴۹ دلا/بشکه پایان دهد و پس از آن دوباره تحت فشارهای نزولی به سوی سطوح ۴۷٫۰۹ و ۴۶٫۲۳ قرار گیرد که در نمودار زیر مشخص شده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که پایین سطح ۴۶٫۲۳ هدف های نزولی ۴۵٫۶۴ و ۴۴٫۸۳ پیش بینی می شوند و سطوح مقاومت بالای ۴۸٫۴۹ به ترتیب بر روی ۴۹٫۱۵ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) ، ۴۹٫۲۱ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۴۹٫۳۵ تشکیل شده اند.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این سطح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) شکل گرفته است.

به باور ما این سطح مقاومت در سطح ۴۸٫۴۹ باعث تشکیل حرکت اصلاحی قیمت نفت برنت شده است که به احتمال زیاد در حوالی سطح حمایت ۴۷٫۷۹ تکمیل شده است و بعد از نزدیک شدن به سطح مقاومت ۴۸٫۴۹ احتمال برگشت و شکسته شدن سطح حمایت ۴۷٫۷۹ وجود دارد.

اگر چنین شود سیگنال فروش نفت برنت به ترتیب تا سطوح ۴۷٫۰۹ و ۴۶٫۲۳ دلار/بشکه صادر خواهد کرد که در نمودار زیر مشاهده می کنید. لازم به ذکر است همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم خبر ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران بر قیمت نفت تاثیر گذار است و امروز اخبار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت