تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۴۴٫۶۰ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطوح ۴۳٫۴۹ و ۴۲٫۳۸ صادر خواهد کرد که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

از نظر تحلیل تکنیکال برای امروز سطوح مقاومت قیمت نفت خام سبک آمریکا به ترتیب بر روی ۴۶٫۹۳ (بالاترین سطح ۱۲ جولای)، ۴۷٫۰۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی)، ۴۷٫۵۶ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۴۸٫۰۵ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) تشکیل شده است.

در حرکت نزولی نفوذ قیمت نفت آمریکا به پایین سطح ۴۴٫۶۰ سیگنال فروش به ترتیب تا سطوح ۴۴٫۱۸ ، ۴۳٫۴۹ و ۴۲٫۳۸ صادر خواهد کرد که در نمودار پایین مشخص شده است. لازم به ذکر است خبر دیروز آمار ذخایر هفتگی نفت آمریکا نیز کمتر از حد پیش بینی ها کاهش یافت که همین امر به کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا منجر شده است.

در چارت پایین به باور ما حرکت اصلاحی آغاز شده قیمت نفت از سطح ۴۴٫۴۲ (پایین ترین سطح ۱۱ جولای) به احتمال زیاد در حوالی همان سطح مقاومت ۴۷٫۰۹ پایان یافته است و روند نزولی که قبلا از سطح ۵۱٫۶۷ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) شروع شده هنوز پایدار است.

در حرکت نزولی نفوذ قیمت نفت آمریکا به پایین سطح ۴۴٫۶۰ سیگنال فروش به ترتیب تا سطوح ۴۴٫۱۸ و ۴۳٫۴۹ صادر خواهد کرد که در نمودار زیر دیده می شود. قویا پیش بینی می شود که این موج در نزدیکی سطح ۴۷٫۰۹ تکمیل شده باشد و هم اکنون در حال کاهش به سوی سطح ۴۴٫۶۰ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال در نمودار پایین کاملا به وضوح مشخص است که حرکت اصلاحی اخیر در قالب پنج موج صورت گرفته است که موج آخر یعنی موج v که دیروز بدان اشاره کردیم در نزدیکی سطح مقاومت ۴۷٫۰۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) تکمیل شده باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال برغم حرکت اصلاحی شارپی که از سطح ۴۴٫۴۲ شاهد بودیم، باید توجه داشت که حرکت اصلاحی در نزدیکی سطح ۴۷٫۰۹ پایان یافته است و سیر نزولی قیمت نفت که از سطح ۵۱٫۶۷ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) شروع شده هنوز پایدار است و برای امروز در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۴۴٫۶۰ سیگنال فروش تا سطوح ۴۳٫۴۹ و ۴۲٫۳۸ دلار/بشکه صادر خواهد کرد که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که دیروز پیش بینی کرده بودیم قیمت آن در نزدیکی سطح مقاومت ۴۸٫۴۹ دلا/بشکه به حرکت اصلاحی خود پایان داده و تحت فشارهای نزولی به سوی سطح ۴۶٫۲۳ قرار خواهد گرفت که در نمودار زیر مشخص است. برای امروز انتظار می رود قیمت نفت برنت دوباره به سوی سطح ۴۶٫۲۳ کاهش یابد و در صورت شکست آن سیگنال فروش به ترتیب تا سطوح ۴۵٫۶۴ و ۴۴٫۸۳ صادر کند.

لازم به ذکر است که سطوح مقاومت بالای ۴۸٫۴۹ به ترتیب بر روی ۴۸٫۹۶ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) ، ۴۹٫۱۶ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۴۹٫۳۵ تشکیل شده اند. خبر دیروز آمار ذخایر هفتگی نفت آمریکا نیز کمتر از حد پیش بینی ها کاهش یافت که همین امر به کاهش قیمت نفت برنت منجر شده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که پایین سطح ۴۶٫۲۳ هدف های نزولی ۴۵٫۶۴ و ۴۴٫۸۳ پیش بینی می شوند و سطوح مقاومت بالای ۴۸٫۴۹ به ترتیب بر روی ۴۹٫۱۵ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) ، ۴۹٫۲۱ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۴۹٫۳۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تشکیل شده اند.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این سطح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) شکل گرفته است و حرکت اصلاحی در برخورد به سطح حمایت ۴۶٫۲۳ در سطح مقاومت ۴۸٫۴۹ تکمیل شده است.

بنابراین از نظر تحلیل تکنیکال برای امروز سیگنال فروش نفت برنت به ترتیب تا سطوح ۴۶٫۲۳ و ۴۵٫۶۴ دلار/بشکه صادر شده است و فروشندگان نفت برنت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت و پیش بینی ما برای امروز، کاهش قیمت نفت برنت است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن مشخص شده است. با هم منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت