تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۹۸۵ دلار/تن را دوباره بشکند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۵۱۰۴ و پس از آن سطح ۵۲۹۶ صادر خواهد کرد که این اهداف در نمودار زیر مشخص شده اند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۴۹۸۵ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) شکل گرفته است و اگر دوباره از بالا این سطح با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آن تا سطح ۵۱۰۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

به اعتقاد ما این حرکت افزایشی محدود به سطح مقاومت ۵۱۰۴ نخواهد بود زیرا همانطور که در نمودار پایین دیده می شود تحولات اخیر قیمت مس در نمودار روزانه بیانگر شکل گیری یک الگوی مثلثی شکل است که اگر از بالا خط روند با قدرت شکسته شود می تواند قیمت آن را تا سطح ۵۳۰۰ بالا بکشاند که این سطح محل برخورد قیمت به سطح ۵۲۹۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) در نمودار زیر می باشد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی قیمت مس محدود به سطح حمایت ۴۸۹۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد. از این رو، حرکت در روند صعودی، سناریوی حرکت اصلی ما برای قیمت مس است و با صعود قیمت در محدوده نرخهای بالای سطح ۴۹۸۵ باید به انتظار ادامه حرکت صعودی مس به سطوح ۵۱۰۴ و پس از آن سطح ۵۲۹۶ دلار/تن باشیم از این رو، نه تنها عوامل فاندامنتال بلکه نمودار روزانه پایین نیز نشان از ادامه حرکت صعودی است که در چارت پایین مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۱۶۹۶ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۷۱ و تثبیت قیمت در بالای آن در نمودار زیر نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می کنید این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۵۳۸ (پایین ترین سطح ۲ ژوئن) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و هم اکنون راه برای صعود بیشتر تا سطح ۱۶۹۶ فراهم شده است.

در چارت پایین سطح مقاومت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی سطح ۱۶۹۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) وجود دارد و به اعتقاد ما در حرکت اصلاحی چنانچه سطح حمایت ۱۶۷۱ با قدرت شکسته شود منجر به برگشت و اصلاح قیمت آن به سوی سطح ۱۶۵۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود که این سناریو برای امروز مورد توجه نیست.

در این میان، معامله گران به دقت و احتیاط نوسانات قیمت آلومینیم آلیاژی را تحت نظر دارند زیرا این تغییر و تحولات به بالای سطح مقاومت ۱۶۷۱ بر روند افزایشی آن تا سطح ۱۶۹۶ تاثیر خواهد داشت که در نمودار زیر دیده می شود و باید تصریح کرد که خریداران آلومینیم آلیاژی کنترل بازار را تا سطح ۱۶۹۶ به عهده دارند که دیروز نیز بدان اشاره کردیم.

بنابراین برای امروز بر این باوریم که می باید همچنان به حرکت صعودی خود پایبند باشیم و از این رو تثبیت قیمت آن به نرخهای بالای سطح مقاومت ۱۶۷۱ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید با هدف ۱۶۹۶ دلار/تن فراهم خواهد کرد که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم