تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز تمایلات نزولی قیمت اونس طلا در حالی شکل می گیرد که قیمت آن همچنان در پایین سطوح مقاومت ۱۳۴۵ و ۱۳۴۹ قرار گرفته است و برای امروز تثبیت دو ساعته قیمت در پایین سطح ۱۳۲۷ می تواند با عبور از سطح ۱۳۲۰ به کاهش بیشتر قیمت تا سطح ۱۳۱۳ بیانجامد.

تحولات قیمت اونس طلا می بایست بر روی نمودار ۶۰ دقیقه ای دنبال شود زیرا عبور قیمت از سطوح ۱۳۲۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۱۳۲۰ (پایین ترین سطح دیروز) منجر به کاهش قیمت به ترتیب به سطوح ۱۳۱۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۱۳۰۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود و براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک خط فیبوناچی تا خط بعدی حرکت خواهد کرد که این اهداف در نمودار زیر مشخص هستند.

با ادامه افزایش ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن و صعود بازار بورس سهام آسیا قیمت اونس طلا به کمترین نرخهای ۲ هفته گذشته کاهش یافته است و تا بدین لحظه با ثبت %۲٫۷-  کاهش اولین سقوط هفتگی خود را از هفته منتهی به ۲۷ مه به این سو تجربه کرده است.

امروز بازار سهام آسیا به بالاترین نرخهای ۸ ماهه گذشته افزایش یافت و آمار مثبت رشد اقتصادی چین به تقویت بازار سهام آسیا کمک کرده است. این در حالی است که امروز عمده ای شاخصهای سهام بازارهای اروپا بدلیل شوک حمله به شهر نیس فرانسه با کاهش مواجه شدند.

از سوی دیگر توجهات به اعلام گزارش فصلی درآمد شرکتها و بانکهای اروپا و آمریکا معطوف گشته است.نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی اقتصادی چین (GDP) در سه ماهه دوم سال جاری %۶٫۷ اعلام شد و بالاتر از حد پیش بینی بازار %۶٫۶ بود. بازار سهام آمریکا نیز در معاملات شب گذشته به رکورد جدیدی دست یافتند و با شروع جریان ریسک پذیری (تقویت شاخصهای سهام، کالاها و ارزهای پربازده)، تقاضا برای خرید اونس طلا کمتر می شود.

در تقویم اقتصادی روز نیز اخبار قابل توجهی گنجانده شده است و اگر امروز در بازار آمریکا آمارهای قیمت مصرف کنندگان (CPI) و خرده فروشی ایالات متحده آمریکا بالاتر از حد پیش بینی های بازار اعلام شوند، احتمال ادامه حرکت نزولی اونس طلا با شکست سطوح ۱۳۲۷ و ۱۳۲۰ وجود دارد.

امروز آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) با %۰٫۲۵-  کاهش به ۹۶۲٫۸۴۵ تن تقلیل یافت و در طی چند روز گذشته از ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر کاسته شده است. براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد

  • امروز در تقویم اقتصادی آمریکا به ترتیب آمارهای ذیل به وقت تهران اعلام خواهند شد:
  • ساعت ۱۷:۰۰ ، آمار خالص ماهیانه قیمت مصرف کنندگان آمریکا ( پیش بینی بازار %۰٫۲ ، رقم قبلی %۰٫۲)
  • ساعت ۱۷:۰۰ ، آمار ماهیانه قیمت مصرف کنندگان آمریکا (پیش بینی بازار %۰٫۳ ، رقم قبلی %۰٫۲)
  • ساعت ۱۷:۰۰ ، آمار خرده فروشی آمریکا (پیش بینی بازار %۰٫۱ ، رقم قبلی %۰٫۵)
  • ساعت ۱۷:۰۰ ، آمار خالص خرده فروشی آمریکا (پیش بینی بازار %۰٫۴ ، رقم قبلی %۰٫۴)
  • ساعت ۱۷:۴۵ ، آمار ماهیانه تولیدات صنعتی آمریکا (پیش بینی بازار %۰٫۲ ، رقم قبلی %۰٫۴-)
  • ساعت ۱۸:۳۰ ، آمار تمایلات مصرف کنندگان مقدماتی میشیگان آمریکا (پیش بینی بازار ۹۳٫۵ ، رقم قبلی ۹۳٫۵) ،
  • ساعت ۱۸:۳۰ ، آمار انتظارات مصرف کنندگان مقدماتی میشیگان آمریکا (پیش بینی بازار ۸۱٫۵ ، رقم قبلی ۸۲٫۴)

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا