تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، طبق تحلیل دیروز پیش بینی می کنیم قیمت آن در میان مدت به سوی سطح مقاومت ۹۷٫۰۶۸ افزایش یابد و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید دیگر تا سطوح مقاومت بعدی ۹۷٫۶۵ و ۹۸٫۰۲ صادر خواهد کرد.

براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۹۱٫۹۱۹ (پایین ترین سطح ۳ مه) قرار دارند. همانطور که در چارت پایین می بینیم در کوتاه مدت این موج از قدرت و توانایی زیادی برای افزایش تا سطح ۹۷٫۰۶۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

از منظر تحلیل تکنیکال با توجه به کف بالا و پایین بین روزهای ۳ مه و ۲۳ ژوئن هدف شارپی بر روی سطح ۹۹ پیش بینی می شود که این به معنای شکست سریع سطح مقاومت ۹۷٫۰۶۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و افزایش بیشتر قیمت شاخص دلار آمریکا در میان مدت می باشد. در این صورت برای قیمت آن نرخهای ۹۷٫۶۵ و ۹۸٫۰۲ را در هفته آینده می توان پیشاپیش انتظار داشت که در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی آن و هدف بعدی مشخص شده اند.

در سایر تحولات قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا کماکان با سطوح مقاومت اولیه در منطقه ۱٫۱۱۸۵ و ۱٫۱۲۰۰ مواجه است و با توجه به روند نزولی قیمت و تثبیت قیمت پایین خطوط میانگین متحرک ۲۱ هفته گذشته (۱٫۱۲۲۰) و خط میانگین متحرک ۵۵ روزه ( ۱٫۱۲۳۹) در صورت تثبیت قیمت پایین این سطوح احتمال کاهش مجدد قیمت به پایین سطح ۱٫۱۱۳۹ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۱٫۱۰۸۷ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) دارد.

برخی از معامله گران نیز در انتظار شروع حرکت اصلاحی به سطوح بالای ۱٫۱۱۳۹ و اقدام به فروش در نرخهای نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۱۱۸۵ هستند و چنانچه کندل روزانه پایین سطح ۱٫۱۰۸۷ بسته شود منجر به کاهش یورو خواهد شد. براساس تحلیل دیروز اندیکاتورهای روزانه فعلا به شروع یک حرکت اصلاحی کوتاه و جزئی به بالای سطح ۱٫۱۱۳۹ اشاره می کنند. مقاومت اولیه بر روی سطح ۱٫۱۱۸۵ (بالاترین سطح ۲۴ ژوئن) تشکیل شده است.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز جریان ریسک پذیری بار دیگر شتاب بیشتری به خود گرفته است و سرمایه گذاران امروز نیز همچنان با قدرت به فروش ین ژاپن اقدام می کنند و افزایش جریان ریسک پذیری، رشد بازارهای سهام آمریکا و آسیا به کاهش ارزش ین ژاپن در بازارها منجر شده است. انتظار می رود بانک مرکزی ژاپن نیز در پایان ماه جاری به جای کاهش بیشتر نرخ بهره به زیر صفر درصد، به خرید اوراق قرضه اقدام نماید.

گزینه افزایش و توسعه بیشتر سیاستهای انبساطی بانک مرکزی ژاپن همچنان در بازارها مطرح می شود و می توان انتظار داشت، ین ژاپن دوباره متحمل فشارهای نزولی جدیدی گردد. در این زوج ارز حرکت افزایشی به سوی هدفی که دیروز بدان اشاره کردیم یعنی سطح ۱۰۶٫۳۸ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) نزدیک شد و برای امروز اگر سطح مقاومت ۱۰۶٫۳۸ با قدرت شکسته شود باعث استمرار حرکت اصلاحی و افزایشی به سوی سطح ۱۰۶٫۸۱ (بالاترین سطح ۲۳ ژوئن) و ۱۰۷٫۹۱ (بالاترین سطح ۷ ژوئن) می شود.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن با افزایش جریان ریسک پذیری، قیمت زوج ارز یورو در مقابل ین ژاپن کماکان با قدرت رو به افزایش است و با رشد شاخصهای سهام بین الملل و انتظارات از محرک اقتصادی ژاپن، به بالای سطح ۱۱۸ رسید و همانطور که روز گذشته گفتیم توانسته است که سطوح مقاومت روزانه خود را یکی پس از دیگری با قدرت بشکند که این سطوح بسیار مورد توجه خریداران روزانه است.

با توجه به تغییرات قیمت یورو در مقابل ین ژاپن در چند روز گذشته، انتظار استمرار حرکت صعودی این زوج ارز به ترتیب به سوی سطوح ۱۱۹٫۴۲ (بالاترین سطح ۱۲ جولای) ، ۱۱۹٫۵۳ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) را داریم که در نمودار مشخص است. سطوح حمایت روزانه این زوج ارز در نزدیکی منطقه ۱۱۶٫۸۰ و ۱۱۶٫۵۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا