تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd :

حرکت نزولی یورو در مقابل دلار امروز نیز تا نزدیکی سطح ۱٫۲۸۰۰ ادامه یافت و قیمت تا سطح ۱٫۲۸۰۷ سقوط کرد و اکنون با حمایت ۱٫۲۸۰۰ و ۱٫۲۷۹۰ فاصله چندانی ندارد و همچنان بر این باوریم که حرکت کاهشی قیمت یورو ادامه خواهد داشت و سقوط قیمت به زیر سطح ۱٫۲۸۰۰ و ۱٫۲۷۹۰ فرصت مناسبی برای ورود بیشتر فروشندگان با هدفهای ۱٫۲۷۶۵ ( کف ابر ایچیموکوی هفتگی ) و ۱٫۲۷۵۰ الی ۱٫۲۷۴۰ ( پایین ترین سطح روز ۴ آوریل ۲۰۱۳ ) فراهم خواهد کرد.

واقعیت اینست که یورو به حمایتهای مهمی ( ۱٫۲۸۰۰ ) و ۱٫۲۷۹۶ ( پایین ترین سطح اواسط ماه مه) نزدیک شده است و ممکن است ملاحظات تکنیکی برای مدتی بر بازار چیره شوند و همچنین خبرهای رسیده نشان می دهد که یونان در حال رسیدن به توافق بر سر بسته نجات مالی با وام دهندگان خارجی است که این موضوع احتمالا امروز برای مدت کوتاهی شاهد برگشتهای تکنیکی یورو به بالای منطقه ۱٫۲۸۵۰ می شود اما برای امروز قیمت یورو همچنان پایین منطقه مقاومت ۱٫۲۸۸۰ و ۱٫۲۹۰۰ قرار گرفته و توان بالاتر آمدن را ندارد زیرا سفارشهای فروش بین منطقه ۱٫۲۸۸۰ تا ۱٫۲۹۰۰ قرار گرفته و عبور از این منطقه را بسیار سخت نموده است.

برای امروز نیز همانطور که اشاره کردیم منطقه ۱٫۲۸۰۰ تا ۱٫۲۷۹۰ حمایتهای یورو هستند که پیشنهاد می کنیم در نزدیکی منطقه ۱٫۲۸۱۰ و ۱٫۲۸۰۰ نسبت به تسویه فروش اقدام نماید و بعد از آن بهتر است منتظر ماند و دید که آیا قیمت موفق به شکست منطقه ۱٫۲۸۰۰ و ۱٫۲۷۹۰ می شود ؟

چنانچه این منطقه شکسته شود می تواند تا هدفهای اشاره شده یعنی ۱٫۲۷۶۵ و ۱٫۲۷۵۰ الی ۱٫۲۷۴۰ پایین آید. از نظر تحلیل فاندامنتال باید توجه داشت که بانک مرکزی آمریکا ( مخصوصا پس از گزارش قوی آمار اشتغال این کشور ) در حال خروج از سیاستهای انبساطی و کاهش برنامه محرکهای اقتصادی است که کاملا در تضاد با سیاستهای پولی ارزان بانکهای مرکزی اروپا ، انگلیس و ژاپن است و این گمانه زنیها عامل اصلی نزول جدی یورو در برابر دلار بوده است به طوری که به پایینترین حد خود در طی ۷ هفته گذشته رسیده است و به نظر می رسد که این روند همچنان تا منطقه ۱٫۲۷۴۰ ادامه داشته باشد .

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

روز جمعه اعلام قوی و بهتر از حد انتظار تعداد اشتغال ماهانه آمریکا موجب افزایش این زوج ارز به بالای ۱۰۱ گردید و با توجه به تثبیت قیمت بالای سقف ابر ایچیموکوی (۱۰۰٫۸۳) استراتژی فعلی زوج ارز دلار – ین ژاپن خرید در نرخهای پایین ۱۰۱٫۰۰ است و از این رو ، امروز سفارشهای خرید به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱۰۱٫۰۰ و ۱۰۰٫۸۰ بعد از آن ۱۰۰٫۷۰ الی ۱۰۰٫۵۰ قرار گرفته اند.

سطح مقاومت اولیه قیمت بر روی نرخ ۱۰۱٫۵۰ است که اگر شکسته شود، می تواند منجر به افزایش قیمت به سوی ۱۰۱٫۸۰ و ۱۰۲٫۰۰ گردد. در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که قیمت در حال تشکیل الگوی V می باشد که می تواند در روزهای آتی هدف ۱۰۳٫۷۴ ( بالاترین سطح روز ۲۲ مه ) را مشخص سازد.

در زوج ارز EurJpy نیز امروز سفارشهای خرید معامله گران در محدوده نزدیکی ۱۲۹٫۲۰ و ۱۲۹٫۰۰ که بیشترین تراکم سفارشها را به خود می بیند چیده شده است و هدف امروز به ترتیب بر روی ۱۳۰٫۰۰ و ۱۳۰٫۳۰ الی ۱۳۰٫۵۰ در نظر گرفته شده است که پیشنهاد می کنیم در منطقه نزدیکی ۱۳۰٫۳۰ و ۱۳۰٫۵۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود.

قبلا توضیح داده ام که این سفارشهای خرید، برخی در سیستمهای کامپیوتری است و بخشی به صورت سفارش خرید تلفنی. سطوح حمایت این زوج ارز به ترتیب در منطقه ۱۲۸٫۶۰ ( پایین ترین سطح روز جمعه ) و ۱۲۸٫۵۲ ( خط کیجون سن ) و مقاومت در منطقه ۱۳۱٫۰۸ ( بالاترین سطح روز ۲ جولای ) قرار دارند.

کف زوج ارز GbpJpy نیز در محدوده ۱۵۰٫۰۰ الی ۱۴۹٫۵۰ قرار گرفته است و انتظار می رود با توجه به روند رو به افزایش زوج ارز دلار- ین ژاپن و تاثیر ارزهای متقاطع بر یکدیگر شاهد حرکت صعودی این زوج تا بالای سطح ۱۵۱٫۰۰ و ۱۵۱٫۵۰ باشیم. مقاومت مستحکم در منطقه ۱۵۲٫۰۰ و ۱۵۲٫۵۰ تشکیل شده است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

همانند یورو، این زوج نیز تحت تاثیر نوسانات شدید قیمت در روز جمعه قرار گرفت اما شدت حرکت نزولی پوند بیشتر بوده است. نتیجه چنین کاهشی در نمودار پایین بیشتر قابل مشاهده است و الگوی نزولی پدیدار شده است که می‌ تواند موجب استمرار حرکت نزولی پوند در طی روزهای آتی شود. با شکسته شدن سطح حمایت ۱٫۴۹۱۵ هدفهای بعدی ۱٫۴۸۵۰ و ۱٫۴۸۳۲ ( پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس ۲۰۱۳) و ۱٫۴۸۰۳ ( پایین ترین سطح ۲۳ ژوئن ۲۰۱۰) است.

اگر قیمت به نرخ‌های پایین ۱٫۴۸۵۰ سقوط کند، این اهداف نزولی بزودی قابل دسترس خواهند بود. هفته گذشته دیدیم که کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی انگلیس (BOE) برای حمایت از احیای رشد اقتصادی کشور، نرخ‌های بهره را در همان عدد پایین ۰٫۵ درصد تثبیت کرد و همچنان با اجرای سیاستهای انبساطی و برنامه خرید اوراق قرضه (۳۷۵ میلیارد پوند ) پول بیشتری به اقتصاد تزریق می کند.

همانطور که می دانیم این بانک از سال ۲۰۰۹ تحت برنامه سیاستهای انبساطی کمّی  ۳۷۵ میلیارد پوند اوراق دولتی خریداری کرده است و به باور ما با روی کار آمدن ریس جدید ، مارک کارنی ، اقدامات محرک اقتصادی باید افزایش داده باشد که این امر با توجه به گمانه زنی ها از پایان بخشیدن به سیاستهای انبساطی بانک مرکزی آمریکا به تضعیف بیشتر پوند در مقابل دلار آمریکا می انجامد. بنابراین روند کلی پوند همچنان نزولی است و حتی در صورت تقویت  به بالای ۱٫۴۹ این امواج مقطعی خواهند بود .

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند