تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز از نظر تحلیل تکنیکال قیمت اونس طلا تا زمانیکه پایین سطوح مقاومت ۱۳۴۲، ۱۳۴۵ و ۱۳۴۹ قرار دارد، برای امروز با شکست سطح ۱۳۲۰ احتمال کاهش به نزدیکی سطح ۱۳۱۳ وجود دارد. با توجه به رویدادهای تکنیکال و تثبیت قیمت پایین سطح ۱۳۲۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) احتمال کاهش قیمت آن تا سطح ۱۳۱۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) وجود دارد که این هدف در نمودار زیر مشخص است. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا خبر خاصی منتشر نخواهد شد و عمده توجهات به تحولات تکنیکال و شکست سطح ۱۳۲۰ معطوف شده است.

در نمودار زیر در حال حاضر، سطح حمایت ۱۳۲۷ دوباره شکسته شده و در امتداد حرکت نزولی فعلی، هدف کاهش به نرخ ۱۳۱۳ است. از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت ویو، قیمت اونس طلا به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد. با در نظر گرفتن سقف دو قلوی ساخته شده در سطح ۱۳۷۵ همچنان با پتانسیل بالا در انتظار شکست سطح ۱۳۲۰ باقی مانده است. در نمودار زیر اهداف بعدی قیمت اونس طلا را براساس سطوح فیبوناچی پیش بینی می کنیم که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

با توجه به کودتای نافرجام ترکیه و اعلام قوی اخیر آمارهای اقتصادی از آمریکا ، تقاضا برای دارایی های مطمئن نظیر اونس طلا دوباره کاهش یافته است. تلاش بانکهای مرکزی جهان برای اجرای محرکهای اقتصادی و افزایش بازارهای بورس سهام بین الملل نیز امروز منجر به کاهش اونس طلا به پایین سطح ۱۳۲۷ شده است. معمولا رشد بازارهای سهام بین الملل به کاهش قیمت اونس طلا خواهد انجامید و در نهایت سرمایه گذاران را به فروش اونس طلا راغب خواهد نمود.

بدین جهت، حرکت اونس طلا کماکان تابع اخبار شکست کودتای ترکیه، خبرهای خوب اقتصادی آمریکا و تعهد بانکهای مرکزی جهان برای حمایت از بازارهای سهام خواهد ماند. امروز آمار گزارش کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) نشان داد که صندوق‌های تامینی و مدیران پول، پیشنهادهای صعودی طلای خود را برای اولین بار در ۵ هفته اخیر کاهش داده اند و خبر منفی دیگر برای اونس طلا آنکه روز جمعه آمار خرده فروشی آمریکا در ماه ژوئن بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شد.

در مجموع آمارهای اخیر اقتصادی آمریکا بهتر از حد پیش بینی ها بودند و در خبری دیگر جیمز بولارد ریس بانک فدرال سنت لوئیس آمریکا اعلام نمود که از دیدگاه ایشان ریسک های افزایشی در اقتصاد آمریکا وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا می بایست در سال جاری یکبار نرخ بهره را افزایش دهد و نرخ بهره در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بدون تغییر باقی ماند.

امروز آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) بدون تغییر ۹۶۲٫۸۴۵ تن اعلام شد و در روزهای اخیر از ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر کم شده است. براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

امروز اخبار چندانی در تقویم اقتصادی روز ایالات متحده آمریکا دیده نمی شود و بار دیگر، عمده توجه معامله گران به تحولات بازارهای سهام بین الملل و ارزش دلار آمریکا معطوف خواهد بود و این موضوع نقش مهمی در تعیین جهت قیمت اونس طلا دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا