تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۴۶٫۷۶ دلار/بشکه روبرو شود و چنین به نظر می رسد که حرکت اصلاحی اخیر که در قالب موج ۴ از سطح ۴۴٫۴۲ (پایین ترین سطح ۱۱ جولای) شروع شده است در پایین سطح مقاومت ۴۶٫۷۶ تکمیل شود و پس از آن در موج ۵ دوباره سیگنال فروش با هدفهای پایین سطح ۴۵٫۸۶ صادر کند که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

اکنون فشار قیمت نفت خام سبک آمریکا برای عبور از سطوح ۴۵٫۸۶ و ۴۵٫۸۲ ادامه دارد و در صورت عبور از این منطقه، اهداف بعدی سطوح ۴۵٫۵۲ ، ۴۵٫۱۵ و پس از آن نرخهای ۴۴٫۵۶ و ۴۴٫۲۹ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) خواهند بود. در حرکت افزایشی تنها شکست سطح مقاومت ۴۶٫۷۶ می بایست موقتا در سناریوی کاهشی تجدید نظر کرد.

برای امروز این احتمال وجود دارد که حرکت اصلاحی قیمت نفت آمریکا در نزدیکی سطح مقاومت ۴۶٫۷۶ به پایان برسد و برای تایید این مطلب، می بایست قیمت در پایین سطوح ۴۵٫۸۶ و ۴۵٫۸۲ تثبیت شود تا در اولین هدف به سطح ۴۵٫۵۲ و در ادامه به نرخهای ۴۵٫۱۵ و ۴۴٫۵۶ برسد.

اکنون باز هم به سناریوی قبلی خود بازمی گردیم، در نمودار زیر سطح مقاومت ۴۶٫۷۶ نقش مقاومت بسیار قوی را بازی می کند که احتمال می دهیم از این محدوده شاهد بازگشت و ادامه حرکت نزولی باشیم، در این صورت اولین هدف نرخ ۴۵٫۵۲ و هدف بعدی نرخ ۴۵٫۱۵ خواهد بود.

در صورتیکه فروشندگان نفت به ادامه کاهش بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در زیر سطح حمایت ۴۵٫۸۲ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در زیر آن بسته شود) چرخ حرکت به میل نفت خام سبک آمریکا تا نرخهای ۴۵٫۵۲ و ۴۵٫۱۵ دلار/بشکه حرکت خواهد کرد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف بعدی آن در موجهای الیوت مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت پیش بینی می کنیم از نظر تحلیل و بررسی تکنیکال و امواج الیوت، حرکت اصلاحی اخیر که در قالب موج (b) صورت گرفته است در نزدیکی سطوح مقاومت ۴۸٫۴۹ یا ۴۸٫۹۰ دلار/بشکه (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) به پایان برسد و پس از آن این بار در موج (c) دوباره به سوی نرخهای پایین سطح ۴۷٫۰۹ کاهش یابد.

از نظر تحلیل تکنیکال تا هنگامی که قیمت نفت برنت در زیر سطوح مقاومت ۴۸٫۴۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۵۰٫۷۵ به ۴۴٫۸۳) و ۴۹٫۳۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) است، فشارهای نزولی در موج C ادامه خواهد داشت که در چارت پایین مشاهده می فرمایید. پیش بینی ما برای امروز کاهش قیمت نفت برنت است و از این رو بهتر است برای امروز با هم منتظر بمانیم.

بنابراین برای امروز عبور قیمت از سطح حمایت ۴۷٫۰۹  تاییدی بر ادامه روند نزولی خواهد بود که می تواند به تشکیل حرکت نزولی جدیدی به ترتیب تا سطوح ۴۶٫۲۳ و ۴۵٫۶۴ بیانجامد. بنابراین برای امروز سطح حمایت ۴۷٫۰۹ سرنوشت قیمت نفت برنت را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این سطح حرکت نزولی نفت برنت با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و فروشندگان نفت برنت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

لازم به ذکر است از نظر تحلیل تکنیکال خطوط میانگین متحرک ۲۱ هفته و ۱۰۰ روزه و ۲۰۰ روزه هر یک به ترتیب بر روی ۴۶٫۵۵ ، ۴۶٫۴۵ و ۴۵٫۳۶ قرار دارند و سقوط قیمت نفت برنت دریای شمال به زیر این سطوح حرکت نزولی را با شدت بیشتری به نرخهای ۴۴٫۸۳ و ۴۴٫۴۳ دلار/بشکه (پایین ترین سطح ۱۰ مه) به پیش خواهد برد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت