تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۴۷۹۴ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و الگوی مثلث در نمودار زیر به وضوح نشان داده است.

در چارت پایین مشخص است که قیمت مس به پایین سطح ۴۹۸۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) رسیده است و نتوانسته خود را بالای سطح مقاومت ۴۹۸۵ تثبیت کند و از آنجایی که قیمت مس دوباره به کانال مثلث برگشته است احتمال ادامه ریزش تا سطح ۴۷۹۴ وجود دارد.

در چارت پایین این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی وجود دارد که اگر با قدرت شکسته شود سیگنال کاهش تا سطح ۴۶۷۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد. برای امروز در نزدیکی سطح حمایت ۴۷۹۴ می توان از پوزیشن فروش خارج شد و بار دیگر هنگام سقوط قیمت به پایین سطح ۴۷۹۴ وارد پوزیشن فروش این بار با تارگت ۴۶۷۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) گردید.

در حرکت صعودی تنها با شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹۸۵ و تثبیت قیمت آن در بالای سطح ۵۰۴۵ احتمال صعود بیشتر مس در غیاب اخبار آمریکا تا نرخ ۵۱۰۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) وجود خواهد داشت که این سناریو فعلا برای امروز مورد توجه نیست. چارت زیر مربوط به تغییرات قیمت مس در تایم فریم روزانه می باشد که مشاهده می فرمایید.

بنابراین انتظار می رود با توجه به شکست ضلع بالایی این الگو و تثبیت قیمت پایین آن در سطح ۴۹۸۵ به حرکت کاهشی خود تا سطح ۴۷۹۴ ادامه دهد. ضلع پایینی این الگو یعنی کف آن هدفی در حدود سطح ۴۵۵۰ را برای قیمت مس نشان می دهد که در چارت زیر مشاهده می کنید. تحلیل فوق تا زمانی معتبر خواهد بود که قیمت مس به بالای مثلث و سطح مقاومت ۴۹۸۵ دلار/تن نفوذ نکند که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۶۶۲ دلار/تن را تاچ کند و این احتمال قویا می رود که این سطح حمایت شکسته شود و سیگنال فروش به سوی سطح ۱۶۳۷ صادر کند که این هدف را در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۷۰۳ به سطح ۱۵۳۱ قرار گرفته است که اگر شکسته شود فروشندگان را با هدف ۱۶۳۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وارد بازار خواهد کرد. عمق حرکت کاهشی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۷۰۳ نشاندهنده استمرار موج نزولی به پایین سطح ۱۶۶۲ می باشد.

اکنون این احتمال قوی وجود دارد که سطح حمایت ۱۶۶۲ تاچ و شکسته شود و این حرکت نشان دهنده شروع روندی جدید و نزولی برای قیمت آلومینیم آلیاژی است و این بدان معنا است که در معاملات امروز روند قیمت آن کاهشی خواهد ماند. در چارت زیر موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۵۳۱ (پایین ترین سطح ۱۳ مه) در سطح ۱۷۰۳ تکمیل شده است.

بنابراین برای امروز باید توجه داشت، به دلیل کاهش شدید قیمت آن از سطح ۱۷۰۳ این احتمال وجود دارد که بازار اقدام به انجام حرکتی کاهشی جدید نموده و بار دیگر شاهد بازگشت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطوح پایین ۱۶۶۲ دلار/تن باشیم که این هدف را در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم