تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، در هفته جاری پیش بینی می کنیم قیمت آن در میان مدت به سوی سطح مقاومت ۹۷٫۰۶۸ افزایش یابد و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید دیگر تا سطوح مقاومت بعدی ۹۷٫۶۵ و ۹۸٫۰۲ صادر خواهد کرد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۹۶٫۵۱ نشان داده است.

براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود این اهداف افزایشی هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۹۱٫۹۱۹ (پایین ترین سطح ۳ مه) قرار دارند. همانطور که در چارت پایین می بینیم در هفته جاری با توجه به الگوی پرچم سه گوش (Pennant) این موج از قدرت و توانایی زیادی برای افزایش تا سطح ۹۷٫۰۶۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

از منظر تحلیل تکنیکال با توجه به کف بالا و پایین بین روزهای ۳ مه و ۲۳ ژوئن هدف شارپی بر روی سطح ۹۹ پیش بینی می شود که این به معنای شکست سریع سطح مقاومت ۹۷٫۰۶۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و افزایش بیشتر قیمت شاخص دلار آمریکا در میان مدت می باشد. در این صورت برای قیمت آن نرخهای ۹۷٫۶۵ و ۹۸٫۰۲ را در هفته آینده می توان پیشاپیش انتظار داشت که در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی آن و هدف بعدی مشخص شده اند.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا همانطور که روز جمعه پیش بینی کرده بودیم نتوانست به بالای سطوح مقاومت ۱٫۱۱۸۷ و ۱٫۱۲۳۲ دست یابد و هم اکنون تحت فشارهای نزولی قرار گرفته است. با توجه به روند نزولی قیمت و تثبیت آن پایین این سطوح، احتمال کاهش مجدد قیمت به پایین سطح ۱٫۱۰۰۰ (پایین ترین سطح ۸ جولای) وجود دارد.

اهداف نزولی بعدی یورو در مقابل دلار آمریکا به ترتیب بر روی ۱٫۰۹۶۸ ، ۱٫۰۹۰۶ و سطح ۱٫۰۸۲۱ (پایین ترین سطح ۱۰ مارس) دیده می شوند. از منظر تحلیل تکنیکال حرکت قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا همچنان تحت کنترل فروشندگان است زیرا قیمت پایین سطوح مقاومت ۱٫۱۱۶۶ ، ۱٫۱۱۸۷ و ۱٫۱۲۲۳ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه و ۲۱ هفته گذشته ) تثبیت شده است.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا نیز عدم توانایی قیمت برای تثبیت در بالای سطح مقاومت ۱٫۳۴۹۷ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) احتمال شروع مجدد روند نزولی را فراهم کرده است. برای امروز انتظار می رود حرکت قیمت در موجهای اصلاحی با سطوح مقاومت مستحکم ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۳۴۸  مواجه شود و در حرکت نزولی نیز شکسته شدن سطح ۱٫۳۱۹۰ زمینه را برای کاهش به ترتیب تا سطوح ۱٫۳۰۹۵ و ۱٫۳۰۱۸ فراهم می آورد.

فردا خبر اقتصادی شاخص نرخ تورم مصرف کنندگان انگلیس (CPI) منتشر می شود و اگر قیمت پوند به همین صورت در پایین سطوح مقاومت تثبیت شود، خود را برای عبور از سطح ۱٫۳۱۳۱(پایین ترین سطح ۱۵ جولای) آماده خواهد ساخت و از این رو، احتمالاً فرصتهای ورود به پوزیشن فروش در محدوده نزدیکی سطوح مقاومت ایجاد شود. سطوح مقاومت پوند به ترتیب بر روی ۱٫۳۳۰۰ ، ۱٫۳۳۴۸ ، ۱٫۳۴۸۰ و ۱٫۳۴۹۷ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) تشکیل شده اند.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن روند افزایشی کماکان پابرجاست اما از نظر تکنیکی، تا زمانیکه قیمت آن پایین سطح ۱۰۶٫۳۴ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) قرار دارد، احتمال شروع حرکت اصلاحی وجود دارد که این حرکت با سطوح حمایت به ترتیب در سطوح ۱۰۵٫۳۰ ، ۱۰۵٫۰۰ و ۱۰۴٫۶۰ (پایین ترین سطح ۱۵ جولای) مواجه است.

تنها در صورت شکسته شدن قیمت در پایین سطح ۱۰۴٫۶۰ می بایست در فرضیه معاملاتی افزایشی تجدید نظر کرد زیرا تنها در این شرایط امکان اصلاح به سوی سطح ۱۰۳٫۶۳ و ۱۰۳٫۳۱ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) را بوجود خواهد آورد. با توجه به آنکه این زوج ارز کاملا متاثر از جریان ریسک پذیری/گریزی قرار دارد، برای شروع حرکت صعودی، همچنان باید منتظر ماند.

به باور ما در صورت توانایی قیمت آن برای عبور از سطح مقاومت ۱۰۶٫۳۴ فرصتهایی مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید با هدفهای ۱۰۶٫۸۱ ، ۱۰۷٫۹۱  و ۱۰۸٫۵۴ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) بوجود خواهد آمد. به باور ما شرایط فعلی اقتصادی ژاپن، بانک مرکزی این کشور را ناگزیر خواهد ساخت تا در پایان ماه میلادی جاری به ادامه سیاستهای انبساطی ادامه دهد، امری که این زوج ارز را می تواند به بالای سطح مقاومت ۱۰۶٫۳۴ هدایت کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا