تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و از نظر تحلیل تکنیکال قیمت اونس طلا تا زمانیکه پایین سطوح مقاومت ۱۳۴۲، ۱۳۴۵ و ۱۳۴۹ قرار دارد، با شکست سطح ۱۳۲۰ احتمال کاهش به نزدیکی سطح ۱۳۱۳ وجود دارد. با توجه به رویدادهای تکنیکال و کاهش قیمت پایین سطح ۱۳۲۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) احتمال کاهش قیمت آن تا سطح ۱۳۱۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) از طریق عبور از سطح ۱۳۲۰ وجود دارد که این هدف در نمودار زیر مشخص است.

در نمودار زیر در حال حاضر، سطح حمایت ۱۳۲۷ چندین بار شکسته شده است و در امتداد حرکت نزولی فعلی، هدف کاهش به نرخ ۱۳۱۳ و پس از آن سطح ۱۳۰۷ است. بنابراین از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت ویو، قیمت اونس طلا به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و با در نظر گرفتن سقف دو قلوی ساخته شده در سطح ۱۳۷۵ همچنان با پتانسیل بالا در انتظار شکست سطح ۱۳۲۰ باقی مانده است. در نمودار زیر اهداف بعدی قیمت اونس طلا را براساس سطوح فیبوناچی پیش بینی می کنیم که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

امروز بازار در انتظار اعلام مجوز ساختمان سازی و شروع خانه سازی در ایالات متحده است و انتظار می رود این میزان نسبت به دوره گذشته افزایش داشته باشد. شروع مجدد روند افزایش بهای سهام آمریکا در واکنش به کمتر شدن نگرانی ها از کاهش میزان درآمد شرکتهای آمریکا، به همراه افزایش ریسک پذیری سرمایه گذاران برای ورود به معاملات بازارهای سهام از جمله دلایل تاثیر گذار بر تضعیف اخیر اونس طلا بشمار می رود.

معامله گران در انتظار اعلام امروز آمارهای مسکن آمریکا و جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز پنجشنبه خواهند بود. همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم  با توجه به کودتای نافرجام ترکیه و اعلام قوی اخیر آمارهای اقتصادی از آمریکا ، تقاضا برای دارایی های مطمئن نظیر اونس طلا کاهش یافته است و قیمت اونس طلا هنوز پایین سطوح مقاومت اشاره شده قرار دارد.

در شرایط ریسک پذیری سرمایه گذاران با استقراض ین ژاپن و خرید ارزهای پربازده کسب سود می کنند که این روش به معاملات انتقالی (Carry Trades) معروف است و اگر این هفته حرکت اصلاحی به بالای سطوح مقاومت ۱۳۴۵ و ۱۳۴۹ شکل نگیرد، این تغییرات تکنیکال اونس طلا می تواند قیمت را تا نرخهای پایین ۱۳۲۰ و ۱۳۱۳ هدایت کند. تلاش بانکهای مرکزی جهان برای اجرای محرکهای اقتصادی و افزایش بازارهای بورس سهام بین الملل نیز امروز دوباره منجر به کاهش اونس طلا به پایین سطح ۱۳۲۷ شده است.

معمولا رشد بازارهای سهام بین الملل به کاهش قیمت اونس طلا خواهد انجامید و در نهایت سرمایه گذاران را به فروش اونس طلا راغب خواهد نمود. بدین جهت، حرکت اونس طلا کماکان تابع اخبار شکست کودتای ترکیه، خبرهای خوب اقتصادی آمریکا و تعهد بانکهای مرکزی جهان برای حمایت از بازارهای سهام خواهد ماند.

طبق گزارش تحلیلی دیروز آمار گزارش کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) نشان می دهد که صندوق‌های تامینی و مدیران پول، پیشنهادهای صعودی طلای خود را برای اولین بار در ۵ هفته اخیر کاهش داده اند و خبر منفی دیگر برای اونس طلا آنکه روز جمعه آمار خرده فروشی آمریکا در ماه ژوئن بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شد و در مجموع آمارهای اخیر اقتصادی آمریکا بهتر از حد پیش بینی ها بودند و اگر امروز آمارهای بازار مسکن آمریکا بالاتر از حد پیش بینی بازارها اعلام شود در قیمت اونس طلا احتمال شکست سطح ۱۳۲۰ را بوجود خواهد آورد.

امروز آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) با ۲٫۳۷۶+ تن افزایش به ۹۶۵٫۲۲۱ تن رسید. براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

باید توجه داشت مدیران این صندوق سرمایه گذاری بیشتر ترجیح می‌دهند در راستای روند اصلی قیمت اونس طلا در میان مدت و بلند مدت به معامله بپردازند تا نوسانات و پیش بینی های روزانه. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران تنها آمار مجوز ساختمان سازی (پیش بینی بازار ۱٫۱۵۰ میلیون واحد ، رقم قبلی ۱٫۱۳۶ میلیون واحد) و آمار شروع خانه سازی (پیش بینی بازار ۱٫۱۷۰ میلیون واحد ، رقم قبلی ۱٫۱۶۴ میلیون واحد) اعلام خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا