تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز از نظر تحلیل تکنیکال در قیمت اونس طلا در طی یک هفته اخیر حرکت قیمت در روندی خنثی بین سطوح ۱۳۲۰ و ۱۳۳۸ ادامه دارد تا زمانیکه یکی از سطوح حمایت یا مقاومت بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد. در چارت زیر انتظار می رود بزودی نوسانات خنثی بین الگوی گوه (wedge) تکمیل شود و اگر در حرکت نزولی سطح حمایت ۱۳۲۰ با قدرت شکسته شود، احتمال کاهش به نزدیکی سطوح ۱۳۱۳ و ۱۳۰۷ را بوجود خواهد آورد.

در چارت پایین اگر قیمت از خط روند پایینی پایین تر رود یک الگوی نزولی را تشکیل خواهد داد و با توجه به رویدادهای تکنیکال و کاهش مجدد قیمت سطح ۱۳۲۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) احتمال کاهش قیمت آن تا سطح ۱۳۱۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) از طریق عبور از سطح ۱۳۲۰ وجود دارد که این هدف در نمودار زیر مشخص است.

در نمودار زیر در حال حاضر، سطح حمایت ۱۳۲۷ چندین بار شکسته شده است و در امتداد حرکت نزولی فعلی، چنانچه ضلع پایینی الگوی گوه شکسته شود، هدف کاهش به نرخ ۱۳۱۳ و پس از آن سطح ۱۳۰۷ است. بنابراین از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت ویو، قیمت اونس طلا به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و با در نظر گرفتن سقف دو قلوی ساخته شده در سطح ۱۳۷۵ و الگوی گوه کوچک، همچنان با پتانسیل بالا در انتظار شکست سطح ۱۳۲۰ باقی مانده است.

در حرکت افزایشی نیز تنها تثبیت دو ساعته قیمت بالای سطح ۱۳۳۸ موجب رسیدن به ترتیب  به سطوح مقاومت ۱۳۴۲ ، ۱۳۴۵ و ۱۳۴۹ می شود. در نمودار زیر اهداف بعدی قیمت اونس طلا را براساس سطوح فیبوناچی پیش بینی می کنیم که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

امروز خبر خاصی در تقویم اقتصادی آمریکا منتشر نخواهد شد و قیمت اونس طلا تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی به بالاترین نرخهای ۴ ماهه گذشته قرار گرفته است که روز گذشته پس از اعلام قوی آمار بازار مسکن آمریکا، ارزش دلار آمریکا همچنان رو به افزایش است.

در پی انتشار آمار قوی بازار مسکن آمریکا احتمال یک پله افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری دوباره به بازارها بازگشته است و همین مساله در طی ۲۴ ساعته گذشته منجر به تثبیت قیمت اونس طلا پایین سطوح مقاومت ۱۳۳۳ و ۱۳۳۸ شده است.

انتظارات بازار از تصویب محرکهای اقتصادی بیشتر توسط بانک مرکزی ژاپن در اواخر ماه جاری، موجب افزایش فشارهای نزولی بر ین ژاپن گردیده است و اکنون که این احتمال افزایش یافته که فرصت برای ادامه حرکت صعودی دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن بیشتر شده است. نوسانات امروز اونس طلا تحت تاثیر حرکات بازارهای سهام و شاخص دلار آمریکا خواهد بود زیرا در تقویم اقتصادی، رویدادهای چندانی زمان بندی نشده است.

هم اکنون در حدود یک هفته است که اونس طلا در نوار بسیار باریکی بین سطوح ۱۳۲۰ و ۱۳۳۸ در حال نوسان است که چنین رفتاری کمتر از اونس طلا دیده می شود و این مسئله احتمال شکست (Break out) را قوی تر می کند که این مسئله موج احتمالی را قویتر خواهد کرد. قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را در پی دارد. بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا