تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۴۳٫۸۴ دلار/بشکه کاهش یابد و همانطور که روز گذشته گفتیم حرکت اصلاحی اخیر که در قالب موج ۴ از سطح ۴۴٫۴۲ (پایین ترین سطح ۱۱ جولای) شروع شده بود در نزدیکی سطح مقاومت ۴۶٫۰۷ تکمیل شد و برای امروز باید در موج ۵ در انتظار کاهش قیمت باشیم و دوباره سیگنال فروش با هدفهای پایین سطح ۴۳٫۸۴ صادر شده است که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

از نظر تحلیل تکنیکال اکنون فشار قیمت نفت خام سبک آمریکا برای عبور از سطوح ۴۴٫۶۹ ادامه دارد و با توجه به عبور از این منطقه، هدف بعدی سطح ۴۳٫۸۴ خواهد بود. در حرکت افزایشی تنها شکست سطح مقاومت ۴۶٫۰۷ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن می بایست موقتا در سناریوی کاهشی تجدید نظر کرد.

بدین ترتیب برای قیمت نفت آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۴۳٫۸۴ کاهش یابد و با شکست آن سیگنال فروش تا سطح ۴۳٫۳۱ صادر کند. در نمودار زیر مشخص است که قیمت نفت آمریکا ضلع پایینی الگوی مثلث را شکسته است و راه را برای کاهش قیمت نفت به سطح ۴۳٫۸۴ هموار کرده است و در ادامه، احتمال امتداد کاهش قیمت وجود دارد.

از این رو در حال حاضر، با شکسته شدن الگوی مثلث بر روی نمودار، قیمت نفت آمریکا در انتظار کاهش است و تضعیف مجدد و افت قیمت به زیر نرخ ۴۴٫۶۹ می تواند موجب ریزش به سطوح ۴۳٫۸۴ و ۴۳٫۳۱ گردد و راه را برای سقوط تا نزدیکی سطح ۴۲٫۴۶ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) هموار سازد.

اکنون باز هم به سناریوی قبلی خود بازمی گردیم، در نمودار زیر سطوح مقاومت ۴۵٫۴۸ و ۴۶٫۰۷ نقش مقاومت بسیار قوی را بازی می کنند که احتمال می دهیم از این محدوده شاهد بازگشت و ادامه حرکت نزولی باشیم، در این صورت اولین هدف نرخ ۴۳٫۸۴ و هدف بعدی نرخ ۴۳٫۳۱ خواهد بود. امروز عمده توجهات بازار به آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران معطوف است.

بنابراین برای امروز در صورتیکه فروشندگان نفت به ادامه کاهش بیشتر آن اقدام کنند و قیمت نفت همچنان در زیر سطح حمایت ۴۴٫۶۹ تثبیت شود، چرخ حرکت به میل فروش نفت خام سبک آمریکا تا نرخ های ۴۳٫۸۴ و ۴۳٫۳۱ دلار/بشکه حرکت خواهد کرد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف بعدی آن در موجهای الیوت مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح حمایت ۴۶٫۱۵ دلار/بشکه ریزش کند و با شکست آن به ترتیب تا سطوح ۴۵٫۵۷ و ۴۴٫۸۶ کاهش یابد که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند. در چارت پایین مشخص است که قیمت نفت برنت در موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰٫۷۵ (بالاترین سطح ۴ جولای) قرار گرفته است.

شکسته شدن قیمت در زیر نرخ ۴۶٫۱۵ می تواند هدفهای ۴۵٫۵۷ و ۴۴٫۸۶ را نمایان سازد و برای امروز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۴۷٫۴۳ و ۴۷٫۸۶ قرار دارند که هر یک از این سطوح مانع از هر گونه حرکت اصلاحی خواهند شد. در تقویم اقتصادی امروز، تنها خبر میزان موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا دیده می شود که بر قیمت نفت تاثیر گذار است.

از نظر تحلیل تکنیکال تا هنگامی که قیمت نفت برنت در زیر سطوح مقاومت ۴۷٫۴۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۴۷٫۸۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) است، فشارهای نزولی در موج c ادامه خواهد داشت که در چارت پایین مشاهده می فرمایید. پیش بینی ما برای امروز کاهش قیمت نفت برنت است و از این رو بهتر است برای امروز با هم منتظر بمانیم.

برای امروز عبور قیمت نفت برنت از سطح حمایت ۴۶٫۱۵ تاییدی بر ادامه روند نزولی خواهد بود که می تواند به تشکیل حرکت نزولی جدیدی به ترتیب تا سطوح ۴۵٫۵۷ و ۴۴٫۸۶ بیانجامد. بنابراین برای امروز سطح حمایت ۴۶٫۱۵ سرنوشت قیمت نفت برنت را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این سطح حرکت نزولی نفت برنت با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و فروشندگان نفت برنت از این شرایط به نفع خود با هدفهای نزولی ۴۵٫۵۷ و ۴۴٫۸۶ بهره خواهند گرفت.

بدین ترتیب امروز برای قیمت نفت برنت پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح حمایت ۴۶٫۱۵ کاهش یابد و شکست آن امروز سیگنال فروش تا سطوح ۴۵٫۵۷ و ۴۴٫۸۶ صادر کند که این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی در چارت پایین نشان داده است.

از این رو برای امروز اقدام معامله گران به گرفتن پوزیشن فروش می تواند موجب ریزش تا نرخهای ۴۶٫۱۵ و ۴۵٫۵۷ گردد که در این صورت، زمینه برای فرود تا نرخ ۴۴٫۸۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) فراهم خواهد شد. براساس خطوط فیبوناچی رسم شده، در حرکت اصلاحی نیز بعد از سطح ۴۷٫۴۳ مقاومت مستحکم بر روی نرخ ۴۷٫۸۶ قرار دارد و سطح مقاومت کلیدی در نرخ ۴۸٫۲۳ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۷ درصدی) تشکیل شده است که در نمودار زیر مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت