تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن دلیلی برای تغییر تحلیل دیروز وجود ندارد و هر چند قیمت آن بین منطقه خنثی ۴۸۹۰ و ۴۹۸۵ دلار/تن قرار دارد اما پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۴۷۹۴ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و الگوی مثلث در نمودار زیر به وضوح نشان داده است که دیروز نیز بدان اشاره کردیم.

در چارت تایم فریم روزانه پایین مشخص است که قیمت مس کماکان در دامنه رنج و خنثی بین سطوح ۴۸۹۰ و ۴۹۸۵ قرار گرفته است و اگر به پایین سطح ۴۸۹۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) برسد امتداد فشار نزولی می تواند به سقوط تا نرخ ۴۷۹۴ و در ادامه تا ۴۶۷۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) بیانجامد.

در چارت پایین این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی وجود دارد که اگر با قدرت شکسته شود سیگنال کاهش تا سطح ۴۷۹۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صادر خواهد کرد. همانطور که دیروز گفته شد برای امروز در نزدیکی سطح حمایت ۴۷۹۴ می توان از پوزیشن فروش خارج شد و بار دیگر هنگام سقوط قیمت به پایین سطح ۴۷۹۴ وارد پوزیشن فروش این بار با تارگت ۴۶۷۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) گردید.

در حرکت صعودی تنها با شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹۸۵ و تثبیت قیمت آن در بالای سطح ۵۰۴۵ احتمال صعود بیشتر مس تا نرخ ۵۱۰۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) وجود خواهد داشت که این سناریو فعلا برای امروز مورد توجه نیست و بیشتر در بین سطوح ۴۸۹۰ و ۴۹۸۵ در نوسان است که چارت زیر مربوط به تغییرات قیمت مس در تایم فریم روزانه به وضوح نشان داده است.

بنابراین انتظار می رود با توجه به شکست ضلع بالایی این الگو و تثبیت قیمت پایین آن در سطح ۴۹۸۵ به حرکت کاهشی خود تا سطوح ۴۸۹۰ و ۴۷۹۴ ادامه دهد. همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم ضلع پایینی این الگو یعنی کف آن هدفی در حدود سطح ۴۵۵۰ را برای قیمت مس نشان می دهد که در چارت زیر مشاهده می کنید. تحلیل فوق تا زمانی معتبر خواهد بود که قیمت مس به بالای مثلث و سطح مقاومت ۴۹۸۵ دلار/تن نفوذ نکرده باشد که در چارت پایین مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و پیش بینی می کنیم قیمت پایین سطح حمایت ۱۶۶۲ دلار/تن قرار گیرد و این احتمال قویا می رود که این سطح حمایت با قدرت شکسته شده باشد و دوباره سیگنال فروش به سوی سطح ۱۶۳۹ صادر کند که این هدف را در نمودار پایین مشاهده می کنید.

همانطور که در چارت تایم فریم روزانه زیر دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۷۰۳ به سطح ۱۴۳۲ قرار گرفته است و با توجه به آنکه شکسته شده است فروشندگان را دوباره با هدف ۱۶۳۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) وارد بازار خواهد کرد. عمق حرکت کاهشی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۷۰۳ نیز نشاندهنده استمرار موج نزولی به پایین سطح ۱۶۶۳ می باشد که دیروز نیز بدان اشاره کردیم.

اکنون این احتمال قوی وجود دارد که قیمت این فلز همچنان پایین سطح حمایت ۱۶۶۲ تثبیت شود و این حرکت نشان دهنده شروع روندی جدید و نزولی برای قیمت آلومینیم آلیاژی است. از نظر تحلیل تکنیکال این بدان معنا است که در معاملات امروز روند قیمت آن کاهشی خواهد ماند. در چارت زیر مشخص است که موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۵۳۱ (پایین ترین سطح ۱۳ مه) در سطح ۱۷۰۳ تکمیل شده است.

بنابراین برای امروز باید توجه داشت، به دلیل کاهش شدید قیمت آن از سطح ۱۷۰۳ این احتمال وجود دارد که بازار اقدام به انجام حرکتی کاهشی جدید نموده و چون سطح ۱۶۶۳ با قدرت شکسته شده است، شاهد ریزش دوباره قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۶۳۹ دلار/تن باشیم که این هدف را در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم