تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

قیمت اونس طلا در طی ۲۴ ساعته گذشته با شکست سطح ۱۳۲۰ به هدف ۱۳۱۳ رسید و برای امروز انتظار می رود مدتی در بالای این سطح با حمایت روبرو شود و مقداری به نزدیکی سطوح مقاومت اصلاح کند تا دوباره در صورت شکست سطوح ۱۳۱۳ و ۱۳۱۰ با کاهش به سوی سطح ۱۲۹۸ مواجه شود.

از منظر تحلیل تکنیکال براساس الگوی سر و شانه که در نمودار یک ساعته شکل گرفته است، برای امروز چنانچه قیمت اونس طلا به هر دلیلی بتواند به پایین سطوح ۱۳۱۳ و ۱۳۱۰ برسد، هدفهای ۱۳۰۷ و ۱۲۹۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را نشانه خواهد رفت.

نمودار روزانه قیمت جهانی اونس طلا نشان می دهد که قیمت جهانی اونس طلا پس از ناتوانی در عبور از سطح مقاومت اصلی ۱۳۷۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) در حال بازگشت به سوی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی است. در حرکت اصلاحی، مقاومت اولیه بر روی نرخ ۱۳۲۴ و مقاومت بعدی بر روی نرخ ۱۳۲۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار گرفته اند.

برای امروز در حرکت صعودی تنها تثبیت دو ساعته قیمت بالای سطوح مقاومت ۱۳۲۴ و ۱۳۲۷ احتمال رسیدن قیمت به سطوح ۱۳۳۰ و ۱۳۳۶ را بوجود خواهد آورد. تضعیف قیمت اونس طلا به پایین ترین نرخهای ۳ هفته گذشته عمدتاً به دلیل افزایش ارزش دلار آمریکا، بهبود جریان ریسک پذیری در بازارهای مالی و نیز گمانه زنی ها از اقدامات بانکهای مرکزی است که در راستای احیای رشد اقتصادی و بهبود بازارهای سهام صورت می گیرد.

امروز بازارهای سهام آسیا به بالاترین نرخهای ۹ ماهه گذشته خود افزایش یافتند و رشد شب گذشته قیمت نفت نیز به افزایش شاخصهای سهام کمک کرده است. شاخصهای بازار سهام آمریکا نیز رو به افزایش است و این مساله در طی ۲۴ ساعته گذشته فشار بر اونس طلا تا سطح ۱۳۱۳ را افزایش داده است.

امروز توجه بازار، اعلام نرخ بهره بانک مرکزی اروپا  (ECB) و کنفرانس خبری آقای ماریو دراقی، رئیس ECB است. تحولات و رویدادهای اخیر در بازارهای مالی از جمله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و مساله بانکهای ایتالیا، وضعیت نشست امروز ECB را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران :

  • جلسه بانک مرکزی اروپا و سخنرانی ماریو دراقی ریس بانک مرکزی اروپا (ECB)
  • آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا (پیش بینی بازار ۲۶۵۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۵۴۰۰۰)
  • آمار صنعتی فیلادلفیا آمریکا (پیش بینی بازار ۵٫۰۰ ، رقم قبلی ۴٫۷)
  • آمار فروش خانه های موجود آمریکا (پیش بینی بازار ۵٫۴۸ میلیون واحد، رقم قبلی ۵٫۵۳ میلیون واحد) در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا