تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم با توجه به آنکه دیروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا بیشتر از حد انتظارات بازار کاهش یافت و باعث افزایش قیمت نفت شد امروز به سوی سطح ۴۶٫۷۴ دلار/بشکه صعود کند که این حرکت افزایشی را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۵٫۵۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) در نمودار زیر نشان داده است و به باور ما خریداران نفت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

از نگاه تکنیکال، بررسی شمارش امواج الیوت بیانگر آن است که موج  ۵ یا موج  C در سطح ۴۳٫۶۹ (محل برخورد قیمت به خط روند ضلع پایینی و کف الگوی شکل گرفته) تکمیل شده است و برای امروز استمرار حرکت افزایشی می تواند قیمت نفت را به هدف اولیه ۴۶٫۷۴ و پس از آن سطح ۴۷٫۶۸ برساند که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید، امری که در صورت تحقق، به تقویت نفت خواهد انجامید.

از این رو از نظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت خام سبک آمریکا هم اکنون در تلاش برای تثبیت بالای سطح ۴۵٫۵۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد و هدف افزایشی بعدی بر روی سطح ۴۶٫۷۴ قرار خواهد گرفت. حمایتها به ترتیب بر روی ۴۴٫۸۶  و ۴۳٫۶۹ تشکیل شده اند که در چارت مشخص است. نتیجه چنین حرکتی، احتمال تداوم افزایش قیمت نفت آمریکا است.

بدین جهت پیش بینی می شود، بازار برای امروز حرکت افزایشی را تا سطح ۴۶٫۷۶ دلار/بشکه دنبال کند و برای امروز با توجه به حرکت افزایشی قوی از سطح ۴۳٫۶۹  روند حرکت نفت آمریکا را صعودی می دانیم و انتظار می رود این حرکت تا هدف اول ۴۶٫۷۴ دلار/بشکه ادامه داشته باشد. بنابراین برای امروز باید منتظر ماند و حرکت بازار را در نمودار زیر دنبال کرد. پیش بینی ما برای امروز، تقویت نفت آمریکا است. با هم منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال با توجه به آنکه دیروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا بیش از حد انتظارات کاهش یافت، چنانچه بتواند از سطح مقاومت ۴۷٫۵۴ دلار/بشکه عبور کند تا سطح ۴۸٫۵۶ افزایش می یابد و به باور ما فرصت برای ادامه حرکت صعودی نفت برنت بیشتر شده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت نفت برنت از سطح ۴۵٫۹۰ افزایش شارپی داشته است و برای امروز می تواند با شکست سطح ۴۷٫۵۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تا سطح ۴۸٫۵۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صعود کند و حرکت صعودی شدت بیشتری به خود بگیرد که در نتیجه، این امر به تقویت نفت برنت در کوتاه مدت خواهد انجامید.

از منظر تحلیل تکنیکال بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که موج نزولی C  احتمالا در نزدیکی کف دو قلو در سطح ۴۵٫۹۰ تکمیل شده است و نشان دهنده آن است که برای امروز احتمال ادامه افزایش به سوی سطوح ۴۷٫۵۴ و ۴۸٫۵۶ وجود دارد. در نزدیکی نرخ ۴۸٫۵۶ می توان از پوزیشن خرید خارج شد و بار دیگر هنگام افزایش قیمت به بالای این سطح وارد پوزیشن خرید گردید.

بنابراین از نظر تحلیل تکیکال در نمودار پایین نتیجه آن افزایش سریع نفت برنت خواهد بود که احتمال تشکیل یک روند میان مدت صعودی برای آن را به همراه دارد و اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی به نزدیکی سطح حمایت ۴۶٫۹۲ بار دیگر شاهد ادامه روند افزایشی نفت برنت به بالای سطح ۴۷٫۵۴ دلار/بشکه باشیم که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت