تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن قیمت آن بین منطقه خنثی ۴۸۹۰ و ۴۹۸۵ دلار/تن قرار دارد اما پیش بینی می کنیم قیمت آن بتواند بزودی به این حرکت خنثی خود پایان دهد و با شکست سطح مقاومت ۴۹۸۵ به سوی سطح ۵۱۰۴ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و الگوی مثلث در نمودار زیر به وضوح نشان داده است که قبلا بدان اشاره کردیم.

در چارت تایم فریم روزانه پایین مشخص است که قیمت مس کماکان در دامنه رنج و خنثی بین سطوح ۴۸۹۰ و ۴۹۸۵ قرار گرفته است و اگر امروز به بالای سطح مقاومت ۴۹۸۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برسد سیگنال خرید و افزایش به سوی سطح ۵۱۰۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) صادر خواهد کرد که این سناریو برای امروز محتمل است.

در چارت پایین این سطح مقاومت ۴۹۸۵ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی وجود دارد که اگر با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش تا سطح ۵۱۰۴ صادر خواهد کرد و باید توجه داشت برای امروز در صورت شکست سطح ۴۹۸۵ در نزدیکی سطح مقاومت ۵۱۰۴ می توان از پوزیشن خرید خارج شد و بار دیگر هنگام افزایش قیمت به بالای سطح ۵۱۰۴ وارد پوزیشن خرید این بار با حد تارگت ۵۲۹۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) گردید.

لازم به ذکر است در حرکت کاهشی تنها با شکسته شدن سطح حمایت ۴۸۹۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و تثبیت قیمت آن در پایین این سطح احتمال کاهش بیشتر مس تا نرخ ۴۷۹۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وجود خواهد داشت که این سناریو فعلا برای امروز مورد توجه نیست و بیشتر انتظار داریم امروز در بین سطوح ۴۸۹۰ و ۴۹۸۵ در نوسان باشد تا بعد از آن از بالا سطح مقاومت ۴۹۸۵ شکسته شود که چارت زیر مربوط به تغییرات قیمت مس در تایم فریم روزانه به وضوح نشان داده است.

بنابراین انتظار می رود با توجه به شکست ضلع بالایی این الگو و تثبیت مجدد قیمت بالای سطح ۴۹۸۵ به حرکت افزایشی خود تا سطح ۵۱۰۴ ادامه دهد. تحلیل فوق تا زمانی معتبر خواهد بود که قیمت جهانی مس در بالای خط روند الگوی مثلث تثبیت شده است و امروز بتواند از سطح مقاومت ۴۹۸۵ دلار/تن عبور کند که در چارت پایین مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در چارت زیر در پایین سطح حمایت ۱۶۳۹ دلار/تن قرار گیرد و این احتمال قویا می رود که این سطح حمایت با قدرت شکسته شده باشد و دوباره سیگنال فروش به سوی سطح ۱۵۹۹ صادر کند که این هدف را در نمودار پایین مشاهده می کنید.

همانطور که در چارت تایم فریم روزانه زیر دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۷۰۳ به سطح ۱۴۳۲ قرار گرفته بود و با توجه به آنکه هم اکنون این سطح حمایت شکسته شده است فروشندگان را دوباره با هدف ۱۵۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وارد بازار خواهد کرد. عمق حرکت کاهشی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۷۰۳ نیز نشاندهنده استمرار موج نزولی به پایین سطح ۱۵۹۹ می باشد که قبلا نیز بدان اشاره کردیم.

از نظر تحلیل تکنیکال اکنون این احتمال قوی وجود دارد که قیمت این فلز همچنان پایین سطح حمایت ۱۶۳۹ تثبیت شود و این حرکت نشان دهنده شروع روندی جدید و نزولی برای قیمت آلومینیم آلیاژی است. این بدان معنا است که در معاملات امروز روند قیمت آن کاملا کاهشی خواهد ماند. در چارت زیر مشخص است که موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۵۳۱ (پایین ترین سطح ۱۳ مه) در سطح ۱۷۰۳ تکمیل شده است.

بنابراین برای امروز باید توجه داشت، به دلیل کاهش شدید قیمت آن از سطح ۱۷۰۳ این احتمال وجود دارد که بازار اقدام به انجام حرکتی کاهشی جدید نموده و چون سطح حمایت ۱۶۳۹ با قدرت شکسته شده است، شاهد ریزش دوباره قیمت آلومینیم آلیاژی با هدف سطح ۱۵۹۹ دلار/تن باشیم که این هدف را در چارت پایین به وضوح مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم