تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، پیش بینی کرده بودیم قیمت آن دوباره بتواند از سطح مقاومت ۹۷٫۰۶ عبور کند و چون این سطح قبلا یکبار شکسته شده است می تواند سیگنال خرید دیگر تا سطوح مقاومت بعدی ۹۷٫۶۵ و ۹۸٫۰۲ صادر کند که این موضوع را حرکت افزایشی آن در چارت پایین نشان داده است.

براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود این اهداف افزایشی هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۹۱٫۹۱۹ (پایین ترین سطح ۳ مه) قرار دارند. همانطور که در چارت پایین می بینیم در هفته جاری با توجه به الگوی پرچم سه گوش (Pennant) این موج از قدرت و توانایی زیادی برای افزایش تا سطح ۹۷٫۶۵ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) و ۹۸٫۰۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) برخوردار است.

از منظر تحلیل تکنیکال با توجه به کف بالا و پایین بین روزهای ۳ مه و ۲۳ ژوئن هدف شارپی بر روی سطح ۹۹ پیش بینی می شود که این به معنای تثبیت قیمت بالای سطح مقاومت ۹۷٫۰۶۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و افزایش بیشتر قیمت شاخص دلار آمریکا در این هفته می باشد. در این صورت برای قیمت آن نرخهای ۹۷٫۶۵ و ۹۸٫۰۲ را همچنان می توان پیشاپیش انتظار داشت.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا امروز عمده توجهات یورو به جلسه بانک مرکزی اروپا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران معطوف است. هر چند انتظار نمی رود تغییری در میزان نرخ بهره (%۰٫۰) و نرخ سپرده (%۰٫۴۰-) اعمال شود اما سخنرانی دراقی مورد توجه معامله گران خواهد بود. یورو نیز همچنان خود را پایین سطوح مقاومت اولیه ۱٫۱۰۶۰ و ۱٫۱۰۸۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) تثبیت کرده است.

با توجه به روند نزولی قیمت و تثبیت آن پایین سطوح مقاومت اولیه ۱٫۱۰۶۰ و ۱٫۱۰۸۵، احتمال کاهش مجدد قیمت به پایین سطوح ۱٫۰۹۸۰ وجود دارد مخصوصا اگر لحن امروز ریس بانک مرکزی اروپا در واکنش به تحولات خروج انگلیس از اروپا و مساله بانکهای ایتالیا، نرم و ملایم (یا در اصطلاح Dovish) باشد.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا اهداف نزولی بعدی به ترتیب بر روی ۱٫۰۹۶۸ ، ۱٫۰۹۰۶ و سطح ۱٫۰۸۲۱ (پایین ترین سطح ۱۰ مارس) دیده می شوند. سطوح مقاومت اولیه بر روی نرخ های ۱٫۱۰۶۰ ، ۱٫۱۰۸۵ ، ۱٫۱۱۰۰ قرار دارند و پس از آن بر روی سطوح ۱٫۱۱۲۵ ، ۱٫۱۱۳۰ و ۱٫۱۱۵۰ استوار هستند.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا برای مشخص شدن حرکت این زوج، می بایست روند خنثی فعلی قیمت که مابین نرخهای ۱٫۳۱۵۰ و ۱٫۳۲۷۵ است شکسته شود. چشم انداز کوتاه مدت این زوج نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح مقاومت ۱٫۳۲۷۵ و سطح حمایت ۱٫۳۱۵۰ شکسته نشده است.

پوند تمام آن چیزی که دیشب بعد از سخنان تند فوربس یکی از اعضای بانک مرکزی انگلیس بدست آورده بود امروز با کاهش آمار خرده فروشی از دست داد و مجدد به پایین سطح ۱٫۳۲۰۰ کاهش یافت. ادامه سقوط قیمت از سطح مقاومت ۱٫۳۲۷۵می تواند تایید کننده این موضوع باشد.

بنابراین برای امروز در این زوج ارز مجدداً در صورت شکست سطح حمایت ۱٫۳۱۵۰ احتمال فرود قیمت پوند به ترتیب به سطوح ۱٫۳۱۳۰ ، ۱٫۳۱۰۰ ، ۱٫۳۰۸۰ و ۱٫۳۰۵۰ را بوجود می آورد. لازم به ذکر است در صورت شروع شدن حرکت اصلاحی پوند، سطح مقاومت اولیه بر روی نرخ ۱٫۳۲۷۵ تشکیل شده و پس از آن سطوح ۱٫۳۳۰۰ ، ۱٫۳۳۲۰ ، ۱٫۳۳۵۰ قرار دارند و این موضوع نقش مقاومتهای مهمی را برعهده دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا